تقویت و توسعه مراکز پژوهشی خصوصی لازم است

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به اینکه مراکز پژوهشی خصوصی یکی از ارکان اصلی فرآیند علم و فناوری در کشور هستند، تقویت و توسعه هدفمند آن ها لازم است.

تقویت و توسعه مراکز پژوهشی خصوصی لازم است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، محسن شریفی مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم در نشستی با هدف آنالیز صندلی بخش خصوصی پژوهش کشور در تحقق راهبرد رونق فراوری در حوزه علم و فناوری که با حضور تعدادی از رؤسای مؤسسات پژوهشی خصوصی فعال برگزار گردید؛ گفت: با توجه به اینکه مراکز پژوهشی خصوصی یکی از ارکان اصلی فرآیند علم و فناوری در کشور هستند، تقویت و توسعه هدفمند آن ها لازم است.

شریفی اضافه کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش و عدم وابستگی آن ها به اعتبارات دولتی و همچنین حضور این مراکز در اجرای پروژه های تحقیقاتی مورد احتیاج جامعه موجب می گردد آثار این پژوهش به آسانی در اختیار کارفرما قرار گیرد و بخشی از بار اقتصادی اجرای این پروژه ها از دوش دولت برداشته گردد.

در این نشست مزیت های نسبی بخش خصوصی در توسعه پژوهش های بومی و موانع پیش روی آن به تفصیل مورد مصاحبه و گفتگو حاضران نهاده شد و بر چابکی بخش خصوصی در عملیاتی کردن راهبرد های پژوهشی و نقش آفرینی در مشارکت مردم در رونق فراوری علم تأکید شد. همچنین ظرفیت های بخش خصوصی پژوهش برای گسترش ارتباطات علمی با دنیای پیشرفته و انتقال دانش و نقش مؤثر آن ها در تقویت ارتباط پژوهش با صنعت و جامعه مورد توجه نهاده شد.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20818

به "تقویت و توسعه مراکز پژوهشی خصوصی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت و توسعه مراکز پژوهشی خصوصی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید