محدودیت جذب سهمیه اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: سهمیه های جذب هیات علمی بسیار محدود است؛ به طوری که ما در دانشگاه فنی و حرفه ای سال جاری حدود 80 عضو هیات علمی جذب نموده ایم.

محدودیت جذب سهمیه اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: اشتیاقی به توسعه کمی آموزش مهارتی بدون تاثیر کیفی در رشته ها، ندارم. به همین منظور دانشجویان و خانواده ها باید انگیزه پیدا نمایند.

وی گفت: اگر می خواهیم در آینده آموزش مهارتی بیشتر باشد حتما باید روی کیفیت آموزش مهارتی جدی تر رفتار کنیم. این یک سیاست است و می دانم که آموزش های مهارتی چه الزاماتی را طلب می نماید.

صالحی عمران با بیان این که تعداد آموزشکده های ما بسیار زیاد است و سال جاری حدود 79 هزار نفر پذیرش داشتیم؛ تاکید نمود: کیفیت، اصل اساسی در آینده آموزش های مهارتی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به سیستم آموزش مجازی که سال جاری اجرایی شد؛ توضیح داد: تاکید نمودیم که خلاقیت و نوآوری ها را باید به استان ها داد تا بتوانیم آموزش مجازی را ادامه دهیم. اگر شرایط کرونا ادامه پیدا کند آموزش مجازی را ادامه خواهیم داد و حتما آموزش به صورت ترکیبی خواهد بود.

وی ادامه داد: آموزش مجازی مزایا و معایبی دارد. برای انتقال شایستگی و مهارت ها باید از این سیستم استقبال کرد دانشگاه هم علیرغم گرفتاری های زیاد در این زمینه پیروز بوده؛ با این حال چالش هایی هم بوده است، اما کم و بیش باید با رعایت پروتکل ها، آموزش های مهارتی با حضور دانشجو هم اتفاق بیفتد.

صالحی عمران تاکید نمود: اعتقاد دارم سیستم آموزش باید سیستم دوگانه باشد. یک بخش داخل دانشگاه و بخشی دیگر داخل صنعت باشد همه جای جهان هم این گونه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان این که هیات علمی هم یکی از ستون های آموزش مهارتی است؛ اعلام کرد: سهمیه جذب هیئت علمی سال جاری بسیار محدود است؛ به طوری که ما در دانشگاه فنی و حرفه ای تنها حدود 80 عضو هیات علمی جذب کردیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 75073

به "محدودیت جذب سهمیه اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت جذب سهمیه اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید