کوراش کار خراسان شمالی برترین ورزشکار دنیا شد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، الیاس علی اکبری کوراشکار وزن منفی 81 کیلوگرم متولد سال 67 و اهل روستای سست اسفراین از دیار خراسان شمالی است، او از یک خانواده ورزشکار است؛ پدر و پدربزرگ و همچنین عمویش حسین علی اکبری از بزرگان و نام داران در رشته محلی کشتی با چوخه بوده اند و عمویش در حال حاضر نیز مربی تیم ملی کوراش است.

کوراش کار خراسان شمالی برترین ورزشکار دنیا شد

لازم به ذکر است، علی اکبری افتخارات زیادی را در این سال ها در رشته کوراش به دست آورده و به گفته خودش هیچ فینالی را نباخته است.

وی در سال 2018 طلای بازی های آسیایی هندوستان و طلای مسابقات جایزه بزرگ ازبکستان را به دست آورد و در خاتمه با درخشش فوق العاده در بازی های آسیایی 2018 اندونزی توانست تمام حریفان خود را ناکام کند و پشت سر بگذرد و صاحب گردن آویز طلا گردد.

انتخاب بهترین مرد و زن کوراش دنیا هر ساله از سوی فدراسیون دنیای کوراش انجام می گردد و این انتخاب در دو بخش زنان و مردان به طور جداگانه انجام می گردد و با توجه به کسب بهترین مدال ها در سال امتیازدهی و درنهایت مرد سال برگزیده می گردد.

پیش ازاین مصطفی دلیریان از خراسان شمالی در سال های 2009 و 2016 به عنوان بهترین مرد کوراشکار دنیا انتخاب شده بود و الیاس علی اکبری دومین ایرانی و دومین کوراشکار از خراسان شمالی است که این افتخار را برای کشور و استان خراسان شمالی کسب می نماید.

طلای المپیک کارگران دنیا در لیتوانی (یک طلا انفرادی و یک نقره تیمی)، برنز مسابقات آسیایی ایندورگیم ترکمنستان با مصدومیت شدید و پاره شدن کشاله پا، طلای مسابقات آسیایی هندوستان و سهمیه بازی های آسیایی جاکارتا، کسب طلای کوراش در بازی های آسیایی اینچئون که به صورت نمادین کوراش در آن حضور داشت، طلای در بازی های آسیایی ساحلی در پوکت با درآمدن تست دوپینگ رقیب ازبک، نقره گرفتم که تست دوپینگ رقیب ازبکم درآمد و طلایی شدم، بازی های آسیایی ساحلی ویتنام طلا گرفتم، برنز بازی های آسیایی ترکمنستان، طلای بازی های آسیایی هندوستان، طلای مسابقات جایزه بزرگ ازبکستان و طلای بازی های آسیایی جاکارتا که اولین حضور رسمی رشته کوراش در آن بود برخی از افتخارات الیاس علی اکبری است.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3947

به "کوراش کار خراسان شمالی برترین ورزشکار دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوراش کار خراسان شمالی برترین ورزشکار دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید