کاتالیست های نانویی ایرانی هوای شهر را دارند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، چند سالی است که پاییز و زمستان در کنار برف و باران، تحفه نامبارکی به نام آلودگی شدید هوا برای شهرنشینان به همراه دارد؛ مسئله ای که هر ساله با افزایش تعداد خودروها شدت بیشتری پیدا می نماید و موجب تعطیلی مدارس و محدودیت های تردد خودروها می گردد. از این رو ضروری است تدابیر جدی برای حل این مشکل اندیشیده گردد تا خسارت های جانی و مالی آن به حداقل برسد.

کاتالیست های نانویی ایرانی هوای شهر را دارند

با توجه به سهم بالای خودروها در آلایندگی هوا، کاهش انتشار گازهای سمی و خطرناک یکی از راهکارهای کم کردن آلودگی هواست. یک شرکت ایرانی طی سال های اخیر با استفاده از فناوری نانو، کاتالیست هایی برای کاهش آلایندگی خودروها به بازار عرضه نموده است.

نازنین شاهوردی مدیر بازرگانی این شرکت گفت: از حدود چهار سال قبل، با فراوری کاتالیست های حاوی نانومواد وارد حوزه فناوری نانو شدیم. فناوری که قبلًا استفاده می شد، بسیار قدیمی بود که قیمت بالا و عملکرد پایینی داشت. از این رو با پیاده سازی برنامه تحقیق و توسعه، موفق به ارائه کاتالیست هایی شدیم که علاوه بر ارزان بودن، کارایی بالایی دارند و کسب استانداردهای زیست محیطی را در خودروهای فراوری داخل امکان پذیر می نمایند.

وی اضافه نمود: دلیل کاهش هزینه فراوری آن است که با نانویی شدن، میزان استفاده از فلزات گرانبها در کاتالیست کاهش می یابد. از سوی دیگر با نانویی شدن، عملکرد به گونه ای افزایش یافته که کاتالیست های نانویی امکان دریافت استاندارد یورو 5 و یورو 6 را دارند.

شاهوردی ادامه داد: در حال حاضر یک شرکت خودرو سازی در کشور بیشترین سهم را در خرید از محصولات شرکت ما دارد، به طوری که ما ظرفیت فراوری سالانه 200 هزار کاتالیست نانویی برای تیبا و 200 هزار کاتالیست نانویی برای پراید را داریم.

مدیر بازرگانی این شرکت درباره مزیت این کاتالیست های نانویی نسبت به فناوری های رایج گفت: از آنجایی که در این کاتالیست ها از فناوری نانو استفاده شده، عملکرد محصول ارتقاء یافته و این موضوع مزیت رقابتی برای شرکتمان ایجاد نموده است. استفاده از این کاتالیست ها یاری زیادی به بهبود هوا نموده و تأثیر مثبتی بر محیط زیست دارد.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3896

به "کاتالیست های نانویی ایرانی هوای شهر را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاتالیست های نانویی ایرانی هوای شهر را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید