موسیقی و تجسمی چقدر برای وزارت ارشاد هزینه داشته؟

به گزارش مهسان بلاگ، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 96 بیش از هفت میلیارد و 600 میلیون تومان برای موسیقی و بیش از شش میلیارد و 700 میلیون تومان برای هنرهای تجسمی هزینه و از این بخش ها حمایت نموده است.

موسیقی و تجسمی چقدر برای وزارت ارشاد هزینه داشته؟

به گزارش خبرنگاران، معاونت هنری در این زمینه به این شکل خبر داده است: گزارش مالی بخش های مختلف معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 1396 در بخش های هنرهای تجسمی، مد و لباس، هنرهای نمایشی و موسیقی منتشر شد. در راستای شفاف سازی در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور هنری، جداول گزارش های مالی سال 1396 معاونت به تفکیک حوزه های هنرهای تجسمی، مد و لباس، موسیقی و هنرهای نمایشی منتشر شد. در ادامه روند ارائه گزارش ها در راستای شفاف سازی، گزارش های دیگری نیز به تدریج منتشر می شود.

گزارش مالی معاونت هنری وزارت ارشاد در حوزه های تجسمی و موسیقی شامل آمار 12 ماهه ای است که به 29 اسفند ماه 96 منتهی می شود. در بازه زمانی مورد اشاره این گزارش فرزاد طالبی، مدیریت دفتر موسیقی و مجید ملانوروزی مدیریت مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد را بر عهده داشته اند. همچنین علی مرادخانی تا نوزدهم آذرماه همین سال در پست معاونت هنری وزارت ارشاد مشغول به فعالیت بود و پس از آن سید محمد مجتبی حسینی متولی این معاونت شد.

بخش موسیقی

در این گزارش به شکل کلی 56 ردیف هزینه برای حمایت و صیانت از موسیقی ملی ارائه گردیده است.

جزئیات مالی جشنواره موسیقی فجر و جشنواره ملی موسیقی جوان، اعلام هزینه یاری به جشنواره هایی مانند جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی، جشنواره موسیقی معاصر، جشنواره موسیقی نواحی ایران، ارائه توضیحات مالی درباره یاری به شعب انجمن موسیقی ایران در استان های کشور، یاری به اعزام هنرمندان جهت حضور در فستیوال های معتبر موسیقی در تمام شاخه ها، حمایت در قالب خرید آثار موسیقایی از موسسات و ... از جمله آمارهای مالی منتشرگردیده در این بخش است.

بیشترین رقم این هزینه ها، به جشنواره موسیقی فجر برمی شود. در بخش های مرتبط با جشنواره موسیقی فجر بیشترین هزینه برای اجاره چهار سالن اجرا انجام گردیده است که به 587 میلیون تومان می رسد.

پس از آن دستمزد عوامل اجرایی جشنواره 530 میلیون تومان و یاری هزینه گروه های بخش بین الملل جشنواره فجر نیز 527 میلیون تومان هزینه انجام گردیده است.

معاونت هنری بیش از 230 میلیون تومان نیز در فعالیت های هنری خانه موسیقی مشارکت داشته است. از سویی برای تکمیل سامانه های شعر و موسیقی نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی و پشتیبانی یکساله آن 154 میلیون تومان هزینه گردیده است.

در این میان برای جمع آوری آثار بزرگان موسیقی ایران و کوشش برای ثبت جهانی این آثار با یک مورد اثر، 96 میلیون تومان پرداخت گردیده است. حمایت از بخش غیردولتی اعم از حقیقی و حقوقی درخصوص فعالیت های مربوط به طراحی، فراوری، توزیع، انتشار و صدور خدمات و محصولات فرهنگی هنری نیز با یک مورد 24 میلیون تومان هزینه برداشته است.

همچنین مبلغ 40 میلیون تومان به ارکستر موسیقی نو یاری گردیده است.

معاونت هنری وزارت ارشاد برای حمایت از نشریات و کتب تخصصی موسیقی نیز در شش مورد 72 میلیون تومان پرداخت نموده است.

بخش هنرهای تجسمی

در جدول مالی منتشر گردیده از سوی معاونت هنری وزارت ارشاد برای حمایت و گسترش هنرهای تجسمی 56 بند ذکر گردیده است.

در این جدول می توان جزئیات مالی جشنواره هنرهای تجسمی فجر، اعلام هزینه های یاری به حضور در پنجاه وهفتمین بینال ونیز هنرهای تجسمی، یاری به مرمت و حفظ آثار گنجینه هنرهای تجسمی، یاری به دوسالانه های هنری، برگزاری نمایشگاه های موزه هنرهای معاصر، یاری به هنرمندان استان ها جهت فراوری اثر و برگزاری نمایشگاه، یاری به بازفراوری آثار هنری و چاپ کتاب و... را پیدا کرد.

معاونت هنری در سال گذشته برای خرید آثار فاخر و ارزشمند از هنرمندان برجسته کشور یک میلیارد و پانصد و 12 میلیون تومان پرداخت نموده اما اعلام نگردیده این مبلغ برای خرید چند اثر هزینه گردیده است.

از سویی هزینه برگزاری نمایشگاه تونی کرگ ـ هنرمند آلمانی ـ در موزه هنرهای معاصر تهران بیش از 200 میلیون تومان اعلام گردیده است. برگزاری نمایشگاه گنجینه موزه هنرهای معاصر نیز 100 میلیون تومان هزینه دربر داشته است. در چهار برنامه نیز 81 میلیون تومان به فعالیت های سینماتک موزه یاری گردیده است.

یاری به برگزاری هفتمین دوسالانه مجسمه سازی و یاری به برگزاری یازدهمین دوسالانه کاریکاتور نیز به ترتیب 380 و 300 میلیون تومان هزینه دربر داشته اند.

این معاونت برای یاری به راه اندازی نگارخانه های استانی 17 میلیون تومان یاری نموده است.

برگزاری بیست و چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در کرمان نیز با 520 میلیون تومان انجام گردیده است.

با ورود به این لینک می توانید گزارش مالی معاونت هنری را به شکل کامل مشاهده کنید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1010

به "موسیقی و تجسمی چقدر برای وزارت ارشاد هزینه داشته؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسیقی و تجسمی چقدر برای وزارت ارشاد هزینه داشته؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید