شامپو حاوی روغن آرگان ؛ معجزه ای برای درمان موهای آسیب دیده

به گزارش مهسان بلاگ، این روزها نام روغن آرگان که به طلای مایع هم مشهور است زیاد به گوش می خورد. این روغن گران بها از مغز هسته دانه های درخت آرگان که بومی کشور آفریقایی مراکش در شمال آفریقا است به دست می آید. بسیاری از برندهای مطرح لوازم آرایشی و بهداشتی جهان در ترکیب محصولات ممتاز خود از جمله شامپو، صابون و کرم های جوان نماینده و ترمیم نماینده دست و صورت از قطرات جادویی روغن آرگان استفاده می نمایند. اما روغن آرگان چه تاثیری بری سلامت پوست و موها دارد؟ اصلا آیا شامپو حاوی روغن آرگان می تواند روند درمان موهای شنماینده و آسیب دیده را بهبود ببخشد؟

شامپو حاوی روغن آرگان ؛ معجزه ای برای درمان موهای آسیب دیده

تاثیر شگفت انگیز روغن آرگان بر سلامت پوست و مو

تاثیر شگرف روغن آرگان بر سلامت پوست و مو سبب شده تا لقب طلای مایع به این روغن جادویی و شگفت انگیز داده شود. فارغ از تاثیر شامپو حاوی روغن آرگان بر سلامت موها، این روغن بی نظیر سرشار از اسیدهای چربی مثل اسید لینولئیک، ویتامین E و ویتامین A و اسید چرب امگا 6 برای سلامت پوست است. به این ترتیب روغن آرگان یک آنتی اکسیدان طبیعی است که می تواند اکسیژن رسانی درون سلولی را افرایش دهد. اگر این روغن به روش صحیح و اصولی استخراج شود در مقابل اکسید شدن بسیار مقام تر از روغن زیتون است. روغن آرگان اصل خواص شگفت انگیزی برای جوان ماندن و زیبایی پوست و مو دارد. پیش از این در اینجا به طور کامل در مورد خواص شگفت انگیز روغن آرگان گفته ایم. برخی از خواص شگفت انگیز روغن آرگان بر سلامت پوست عبارتند از:

*مرطوب کننده پوست و مو

روغن آرگان سرشار از ویتامین های A و E است و یک ضدچروک عالی برای دور چشم و پوست صورت به شمار می رود. پیش از آن که در مورد خواص شامپو حاوی روغن آرگان برای سلامت موها صحبت کنیم بد نیست با برخی از خواص بی نظیر روغن آرگان در سلامت، جوانی و زیبایی پوست صورت و بدن آشنا شوید:

*تونر و پاک کننده پوست

چند قطره روغن آرگان به مایع تونر صورت اضافه نموده و پوست صورت و گردن را با آن از آلودگی ها پاک کنید. حتی از روغن آرگان به عنوان پاک کننده آرایش صورت هم می توانید بهره ببرید.

*اسکراب طبیعی برای صورت و بدن

جهت شادابی و رفع چین و چروک های پوست می توانید دو قطره روغن آرگان را با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای مخلوط کنید و یک اسکراب صورت و بدن طبیعی بسازید.

*رفع کننده جوش و جای جوش

روغن آرگان سطح سبوم را در پوست های چرب کاهش می دهد و به این ترتیب مانع جوش زدن به خصوص در سنین دهه 30 و 40 زندگی می شود. می توانید برای دریافت نتیجه بهتر یک قطره روغن آرگان را با دو قطره روغن درخت چای ترکیب کنید و روی پوست صورت بمالید. جوش های دهه 30 و 40 زندگی معمولا به سختی درمان می شوند اما با این روش می توانید تا حد زیادی جلوی جوش زدن را بگیرید و جای جوش ها را کمرنگ کنید.

علاوه بر این از روغن آرگان به عنوان درمانی برای ترک های پوست ناشی از بارداری و چاق و لاغر شدن های مکرر، درمان ترک های پوست کف پا، افترشیو، برق لب، استحکام و تقویت ناخن ها بهره ببرید.

شامپو حاوی روغن آرگان برای ترمیم چه موهایی مناسب است

همانطور که گفتیم روغن آرگان یک روغن بسیار مفید برای مو هم هست. از جمله خواص شامپو حاوی روغن آرگان برای مو درمان شوره سر، نرم کننده بعد از حمام، محافظت از مو در برابر حرارت، مراقبت از مو در زمان شنا، درمان ریزش مو و مراقبت از مو در برابر مضرات نور خورشید هم هست.

بد نیست بدانید موهای آسیب دیده در صورت عدم احیاء دچار موخوره و شکنندگی در قسمت ساقه مو می شوند. یکی از بهترین درمان ها برای موهای خشک و آسیب دیده استفاده از شامپوهایی است که درصد بالایی از روغن آرگان در ترکیب خود دارند.

شامپو روزانه stop damage مای؛ درمانی طبیعی برای موهای آسیب دیده

شامپو استاپ دمیج مای به طور اختصاصی برای موهای خشک، رنگ شده و آسیب دیده فرموله شده و یک شامپو حاوی روغن آرگان باکیفیت و موثر برای احیای مجدد موهای شماست. در این شامپو از ترکیبات طبیعی مؤثر شامل روغن آرگان، کراتین هیدرولیز شده و سرامید استفاده شده و pH آن متناسب با ساختار موها تنظیم شده است. روغن آرگان با تغذیه موها، کراتین هیدرولیز شده با رطوبت رسانی و محافظت از ساختار مو و سرامید به عنوان یک ماده ضروری در بازسازی موهای آسیب دیده باعث بهبود ساختار موها و یاری به ترمیم و بازسازی آن ها می شوند. استفاده از شوینده های ملایم در فرمولاسیون این شامپو موجب جلوگیری از آسیب بیشتر به موها می شود و استفاده از ترکیبات تثبیت کننده رنگ مو موجب حفظ رنگ مو و احتیاج کمتر به تجدید رنگ موها می شود.

در این باره بیشتر بخوانید

احتمالا این مطالب هم برایتان مفید است:

10 ماده غذایی مفید و خوشمزه برای پیشگیری از سفید شدن مو

10 روش آسان و طبیعی برای رشد مجدد و درمان کم پشتی مو

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: افق کوروش
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3023

به "شامپو حاوی روغن آرگان ؛ معجزه ای برای درمان موهای آسیب دیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شامپو حاوی روغن آرگان ؛ معجزه ای برای درمان موهای آسیب دیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید