حفره امنیتی در اپلیکیشن SHAREit دردسرساز شد

به گزارش مهسان بلاگ، محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی آسیب پذیری جدیدی را در نسخه اندرویدی اپلیکیشن SHAREit دریافته و کشف نموده اند که به هکرها اجازه می دهد اطلاعات کاربران موردنظر را به سرقت ببرند.

حفره امنیتی در اپلیکیشن SHAREit دردسرساز شد

به گزارش خبرنگاران، این روزها که امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران از اهمیت روزافزونی برخوردار شده است، محققان متعددی با تحت آنالیز قرار دادن موضوعات و موارد مختلف، به آنالیز حفره های امنیتی موجود در اپلیکیشن های مختلف می پردازند و با آگاهی بخشیدن به کاربران، سعی دارند که آنها را در حفاظت از اطلاعات شخصی خود آگاه نموده و به شرکت های توسعه دهنده اپلیکیشن های مذکور نیز هشدار دهند که وضعیت امنیت سایبری خود و خدمات خود را بهبود بخشند.

اپلیکیشن کاربردی SHAREit که یکی از نرم افزارهای محبوب و کاربردی در دنیا به شمار می رود، بر اساس تازه ترین گزارش های منتشر شده در وب سایت هکرنیوز ، هم اکنون میزبان بالغ بر 1.5 میلیارد کاربر در دنیا است که از دستگاه های الکترونیکی مبتنی بر سیستم عامل اندروید، آی اواس، ویندوز و مک قابلیت اتصال را دارد، به کاربران اجازه می دهد فایل های سنگین و با حجم بالا را که شامل فایل های موسیقی، فیلم، تصویر و اپلیکیشن می گردد را به دوستان و کاربران خود که آنها نیز این برنامه را دارند، انتقال دهند.

حالا به تازگی محققان و پژوهشگران امنیتی دریافته و اعلام نموده اند که آسیب پذیری و ضعف امنیتی جدیدی در نسخه اندرویدی اپلیکیشن SHAREit وجود دارد که به هکرها و مجرمان سایبری اجازه می دهد به اطلاعات و داده های رد و بدل شده میان کاربران نفوذ و دسترسی پیدا نمایند .

نسخه اندرویدی این اپلیکیشن با در جای دادن بالغ بر 500 میلیون کاربر در دنیا، حالا خطر و تهدید بزرگی برای کاربران اندرویدی این برنامه به شمار می رود چراکه ممکن است حجم زیادی از اطلاعات شخصی آنها به سرقت رفته و به طور کلی حریم خصوصی آنها نقض گردد.

به گفته این محققان امنیتی، آسیب پذیری و حفره های امنیتی مذکور از سال 2017 و 2018 در این نسخه از اپلیکیشن وجود داشته است و به اعتقاد کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، این حفره امنیتی حریم خصوصی کاربران زیادی را نقض نموده است و اطلاعات آنها را به مخاطره انداخته است.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6248

به "حفره امنیتی در اپلیکیشن SHAREit دردسرساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفره امنیتی در اپلیکیشن SHAREit دردسرساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید