برپایی نمایشگاه عیدانه صنایع دستی در آستانه نوروز98، برپایی هفت سین 31 استان بر روی نقشه نمادین ایران

به گزارش مهسان بلاگ، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: نمایشگاه عیدانه صنایع دستی سال جاری هم در آستانه نوروز برگزار می گردد، در این نمایشگاه هفت سین 31 استان بر روی نقشه نمادین ایران برپا می گردد.

برپایی نمایشگاه عیدانه صنایع دستی در آستانه نوروز98، برپایی هفت سین 31 استان بر روی نقشه نمادین ایران

به گزارش خبرنگاران، پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی امروز سه شنبه 14 اسفند 97 با حضور در برنامه روی خط خبر شبکه خبر سیما گفت: سی ویکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که به دلیل نزدیکی به ایام نوروز، نمایشگاه عیدانه نام گرفته است فردا چهارشنبه 15 اسفند 97 در سالن های 8، 10،9 و 11 محل دائمی نمایشگاه های تهران افتتاح می گردد.

او اضافه کرد: در این نمایشگاه هنرمندان و صنعتگرانی از 31 استان به همراهی برپایی آیین ها و موسیقی محلی، صنایع دستی مناطق مختلف کشور را به بازدیدنمایندگان عرضه می نمایند، همچنین هفت سین 31 استان به صورت نمادین بر روی نقشه ایران برپا خواهد شد.

محمودیان توضیح داد: کارگاه های فراوری زنده صنایع دستی، غرفه ارائه اسباب بازی ها و ارائه صنایع دستی ساخته هنرمندان معلول از جمله تمایزهای این نمایشگاه با نمایشگاه های قبلی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی با بیان اینکه نمایشگاه عیدانه با توجه به نزدیکی به ایام نوروز از اهمیت خاصی برخوردار است، یادآور شد: امیدواریم این نمایشگاه با استقبال هموطنان روبرو گردد و موجب دلگرمی هنرمندان و رونق بازار صنایع دستی را به همراه داشته باشد.

محمودیان اضافه کرد: نمایشگاه عیدانه صنایع دستی از 15 تا 18 اسفند از ساعت 9 صبح تا 17 میزبان بازدیدنمایندکان خواهد بود و با توجه به همراهی و همکاری مسئولان نمایشگاه، در صورت استقبال هموطنان، امکان افزایش ساعت بازدید نیز وجود دارد.

او اضافه کرد: برپایی این نمایشگاه همزمان با خانه تکانی خانه و محل کار هموطنان است، ما امیدواریم مردم با حضور در نمایشگاه در ترویج صنایع دستی، اقتصاد صنایع دستی و حمایت از هنر ملی و سنتی کشورمان تاثیرگذار باشند.

معاون صنایع دستی همچنین با اشاره به بازارچه های نوروزی گفت: 31 استان در ایام نوروز بازارچه های نوروزی برپا می نمایند و این بزرگترین رخداد خرده فروشی در کشور است چراکه در یک زمان واحد تعداد زیادی بازارچه های نوروزی در تمام نقاط کشور با هدف معرفی صنایع دستی و در سبد سوغات قرار دریافت این ساخته های هنری دستی، برپا می گردد.

محمودیان تاکید نمود: هر سال شاهد استقبال گردشگران بسیاری از بازارچه های نوروزی هستیم، سال جاری علاوه بر برپایی بازارچه ها، کارگاه گردی و ایجاد زمینه تجربه ساخت صنایع دستی برای گردشگران در نظر گرفته شده است، همچنین در ورودی بعضی شهرها صنایع دستی به شکل مینیاتوری و نمادین به منظور معرفی هنرهای سنتی مناطق مختلف کشورمان در اختیار اولین گردشگران ورودی قرار می گیرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی با اشاره به رشد صادرات در این حزوه گفت: در 9 ماه ابتدای سال براساس آمار رسمی گمرک کشور بدون احتساب فرش، زیورآلات و صادرات چمدانی، صادرات صنایع دستی 190 میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد را نشان می دهد.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6420

به "برپایی نمایشگاه عیدانه صنایع دستی در آستانه نوروز98، برپایی هفت سین 31 استان بر روی نقشه نمادین ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی نمایشگاه عیدانه صنایع دستی در آستانه نوروز98، برپایی هفت سین 31 استان بر روی نقشه نمادین ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید