بتن ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر تابستان 98 شروع می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمد احمدیان عصر چهارشنبه در بازدید اعضای بیست وپنجمین کنفرانس هسته ای ایران از مرکز اطلاع رسانی نیروگاه اتمی بوشهر گفت: ساخت دو واحد دیگر نیروگاه اتمی بوشهر در دست اجرا است.

بتن ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر تابستان 98 شروع می گردد

وی با اشاره به اجرای عملیات احداث واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر مطابق برنامه طراحی شده بیان نمود: قرارداد احداث واحد دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت هزار و 50 مگاوات با کشور روسیه منعقد شد.

معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی با اشاره به شروع عملیات اجرایی این قرارداد از دی ماه سال 95 اضافه نمود: بتن ریزی واحد دوم در اوایل تابستان سال 98 انجام می گردد و بتن ریزی واحد سوم 18 ماه بعد از آن انجام می گردد.

وی به جنبه های مالی احداث نیروگاه اتمی اشاره نمود و اضافه نمود: این نیروگاه نیازمند سرمایه گذاری عظیمی هستند ولی نسبت به نیروگاه های عادی و حرارتی صرفه جویی بالایی در سوخت دارند و طول زمان فعالیت باعث صرفه مالی می شوند.

احمدیان از کاهش آلایندگی به عنوان یکی دیگر از مزایای واحدهای نیروگاه اتمی یاد کرد و ادامه داد: همچنین تسلط بر فناوری هسته ای و سرریز آن به سایر صنایع موجب پیشرفت سطح صنعتی کشور نیز خواهد شد.

معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه با تعامل نیروگاه اتمی بوشهر و صنعت اکنون بسیاری از قطعات این نیروگاه در داخل فراوری می گردد، اضافه نمود: قبلا این قطعات از روسیه وارد کشور می شد.

وی با اشاره به تکلیف پیمانکار واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر برای استفاده حداکثری از توان داخلی، توضیح داد: تنها در صورتی باید قطعه وارد گردد که امکان تامین آن در داخل وجود نداشته باشد.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5724

به "بتن ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر تابستان 98 شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بتن ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر تابستان 98 شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید