اصلاح فرهنگ استادیوم با گل و شیرینی

به گزارش مهسان بلاگ، اگر گل و شیرینی چاره بروز برخی بی فرهنگی ها در باشگاه ها بود، قطعاً تا کنون با توزیع مقادیر قابل توجهی گل و شیرینی در استادیوم های سطح کشور، مشکل ریشه کن می شد.

اصلاح فرهنگ استادیوم با گل و شیرینی

به گزارش خبرنگاران، شدت دریافت درگیری در استادیوم ها با اتفاقات تأسف باری که در بازی استقلال خوزستان - پرسپولیس و استقلال - تراکتورسازی رخ داد، بحث هایی درباره لزوم فعالیت باشگاه ها در جهت راهنمایی هواداران شان و آرام کردن جو استادیوم ها مطرح شد. دقیقاً همین جا بود که پسوند فرهنگی بعد از نام باشگاه ها به شدت بی معنی جلوه می کرد و باشگاه ها در شیوع فرهنگ نابلد نشان می دادند.

باشگاه های استقلال و پرسپولیس اما برای آنکه ثابت نمایند، فرهنگی هستند و تأثیرگذار، دست به اقدامات جالب و عجیبی زده اند. بعد از اقدام مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که لیدر باشگاه را با کاپیتان ها کنار هم قرار داد تا مشکلات بین آن ها را حل نماید، حالا نوبت به استقلالی ها رسیده که برای میزبانی از اهوازی ها در استادیوم آزادی، بساط گل و شیرینی به راه بیندازند.

سایت باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه ای خبر داده که: کمیته مشوقین باشگاه استقلال برای ارج نهادن به هواداران محترم تیم فولاد، قصد دارد در دیدار روز چهارشنبه با دسته های گل و بسته های آب میوه و شیرینی از لیدرها و هواداران محترم باشگاه فولاد پذیرایی کند.

جالب تر اینکه سایت باشگاه استقلال بعد از این اطلاعیه تأکید نموده: هواداران باشگاه استقلال همواره فرهنگ و شخصیت بالای خود را اثبات نموده اند و برای دیدار روز چهارشنبه نیز قصد داریم دوباره این فرهنگ را به نمایش بگذاریم. باشگاه استقلال و کمیته مشوقین این باشگاه همیشه بر احترام کامل به رقیب تاکید دارند زیرا می خواهیم فضای استادیومها همواره سالم و فرهنگی باشد تا همه از فوتبال پاک لذت ببرند.

البته که این اقدامات نمادین حتی اگر ریشه ای هم نباشند، به زیبایی های فضای استادیوم ها اضافه می نمایند اما نکته اینجاست که تکرار یک زیبایی سطحی نمی تواند ما را به اصلاح فرهنگ امیدوار کند. باشگاه ها برای آنکه نشان دهند به فرهنگ و فعالیت های فرهنگی اهمیت می دهند، باید به فعالیت های عمیق تری در زیرساخت های فرهنگی استادیوم ها توجه نمایند. وگرنه کم نبودند آدم هایی که در راستای همین سیاست های باشگاه ها در ابتدای بازی ها با گل و شیرینی به استقبال یکدیگر رفته اند و در حرکتی نمادین، کدورت ها را کنار گذاشته اند اما بازی به انتها نرسیده، با دعوا و ناسزا یکدیگر را بدرقه نموده اند.

اگر گل و شیرینی چاره بروز برخی بی فرهنگی ها در باشگاه ها بود، قطعاً تا کنون با توزیع مقادیر قابل توجهی گل و شیرینی در استادیوم های سطح کشور، مشکل ریشه کن می شد اما این اقدامات زمانی زیباتر و تأثیرگذارتر می شوند که در کنار آن ها باشگاه ها و کمیته مشوقین به فکر راهکارهای عمیق تری برای حل مشکلات باشند.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 487

به "اصلاح فرهنگ استادیوم با گل و شیرینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح فرهنگ استادیوم با گل و شیرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید