یک عکاس حرفه ای از آیفون 15 روی برگرداند

به گزارش مهسان بلاگ، آیفون 15 پرو مکس قدرتمندترین دوربینی است که اپل تا به حال ساخته است، این محصول حتی بر اپل QuickTake که مدت هاست فراموش شده بود و سنسور 0.3 مگاپیکسلی آن نیز غلبه نموده است.

یک عکاس حرفه ای از آیفون 15 روی برگرداند

تینا مزدکی- پس از رونمایی از محصولات تازه اپل یک عکاس به آیفون 15 واکنش نشان داد و گفت که آیفون 15 پرو مکس قدرتمندترین دوربینی است که اپل تا به حال ساخته است، این محصول آیفون حتی بر اپل QuickTake که مدت هاست فراموش شده بود و سنسور 0.3 مگاپیکسلی آن غلبه کرد. بنابراین، با توجه به اینکه من ویرایشگر دوربین های سابق TechRadar هستم و از آیفون 11 استفاده می کنم، ممکن است فکر کنید که این ارتقا در نسخه های تازه آیفون، یک ارتقاء بی معنا خواهد بود، اما اینطور نیست.

این انتخاب به علت برچسب قیمت بالای 15 Pro Max نیست. 1,199 دلار / 1,399 پوند / 2,099 دلار استرالیا پول زیادی است، اما من برای Fujifilm X-T5 خود بدون هیچ لنزی بیشتر هزینه کردم. بعلاوه به این علت نیست که Pro Max در حال حاضر حداقل تا نوامبر ارسال به فروش نمی رسد. پس از یک عمر استفاده از iOS، من نیز آماده پرش به کشتی به محصولات اندروید نیز نیستم.

علت اصلی من برای انتظار حداقل تا آیفون 16 یک قانون طلایی اپل است که مدت هاست با موفقیت از آن پیروی نموده ام: برای هر محصول تازه یا ویژگی سخت افزاری اپل، همواره منتظر نسل دوم آن باشید.

این امر با آیفون اصلی، مک بوک ایر و اپل واچ ثابت شد. بر اساس شواهد تا کنون، این همان کاری است که می خواهم با چیزی که مسلماً بزرگ ترین تغییر سخت افزار دوربین آیفون است یعنی، زوم اپتیکال 5 برابری تازه 15 پرو مکس، انجام دهم.

یکی از معدود مواردی که از قانون طلایی اپل پیروی نکردم مربوط به آیفون 11 پرو بود. این گوشی موبایل اولین دوربین فوق عریض اپل را دارد. این دوربین سوپر واید یا فوق عریض super wide دارای سنسور کوچک، دیافراگم آهسته f/2.4 و لنز با فوکوس ثابت است. عکس هایی که فراوری می نماید دارای انحنای زیادی در اطراف لبه ها هستند و من فقط در مواقع اضطراری از آن استفاده میکنم.

این مسائل در نسل های بعدی، به ویژه آیفون 13 پرو، به شدت بهبود یافت. این همان کاری است که اپل به طور کلی با ویژگی های تازه دوربین آیفون انجام می دهد و من انتظار دارم که زوم اپتیکال 5 برابری آیفون 15 پرو مکس تفاوتی نداشته باشد. بله، تعجبی ندارد که ببینیم ویژگی های آیفون در طول زمان بهبود می یابند و این علتی است برای اینکه من بر این باورم، نادیده گرفتن ویژگی های اصلی نسل اول سودمند است.

شاید واقعاً باید منتظر بمانم تا آیفون 17 تجربه تله فوتو صیقلی را تضمین کند، اما دوربین سوپر واید برای کامل شدن بسیار زمان احتیاج داشت؛ بنابراین قابل درک است که تنظیم دقیق آن دو نسل طول کشیده است.

این احتمال وجود دارد که اپل زوم اپتیکال 5 برابری خود را از گیت خارج نموده باشد. من مشتاقانه منتظر آزمایش آن هستم، زیرا من مرتباً در محدوده میانی لنز XF50-140 میلی متری خود عکاسی می کنم که معادل 76-213 میلی متر در فول فریم است. اما اپل با انتشار یک نوآوری تلفن هوشمند مورد انتظار در یک حرکت، به با ارزش ترین شرکت دنیا تبدیل نشد. حتی اگر اصلاحات در آیفون 16 و 16 پرو مکس بیشتر مبتنی بر نرم افزار باشد، انتظار برای تجربه نسل دوم تله فوتو کاری هوشمندانه به نظر می رسد.

نکته مثبت این است که حسگر پشت دوربین تله فوتو آیفون 15 پرو مکس ظاهراً 25 درصد بزرگتر از سنسور موجود در آیفون 14 پرو است. اگرچه طراحی تتراپریسم دوربین، به این معنی که پرتوهای نور چهار بار به وسیله ساختار شیشه ای آن منعکس می شوند، این یک امتیاز بزرگ خواهد بود؛ اما بعلاوه یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم آهسته f/2.8 است و آن سنسور کوچک که دارای گام پیکسلی 1.12 میکرومتر است، ترمز دستی قابل توجهی در کیفیت تصویر خواهد بود.

البته، آیفون 15 پرو مکس همچنان نشان دهنده یک جهش بزرگ نسبت به 11 پرو من است. حتی در مقایسه با 14 Pro Max سال گذشته، شما یک سنسور دوربین اصلی بزرگ تر، مجموعه ای از گزینه های فاصله کانونی تازه البته گرفته شده از دوربین سوپر واید، توانایی عکس برداری از فایل های HEIF یا JPEG 48 مگاپیکسلی، انتقال سریع فایل های USB-3 تن ارتقاء پردازش موتور فوتونیک خواهید داشت.

اما علت دیگر من برای انتظار یک سال بیشتر برای ارتقا این است که من یک گوشی هوشمند کوچکتر را ترجیح می دهم و همینطور شایعات فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد، در حالی که زوم اپتیکال 5 برابری در انحصار 6.7 اینچی پرو مکس سال جاری است، احتمالاً با سری آیفون 16 پرو تغییر خواهد نمود.

به گفته مینگ-چی کو، تحلیلگر اپل، آیفون 16 پرو با دوربین تله فوتو آیفون 15 پرو مکس در سپتامبر 2024 وارد بازار خواهد شد. این شایعه این هفته دوباره به وسیله ایستگاه چت دیجیتال فاش کننده در سایت میکروبلاگینگ چینی Weibo تکرار شد.

به نظر می رسد تنها راهی که اپل میخواهد دوربین تتراپریسم را در آیفون 16 پرو قرار دهد، افزایش اندکی نمایشگر و مقدار کلی بدنه گوشی است. به گفته راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش، 16 پرو یک گوشی 6.3 اینچی خواهد بود.

البته هیچ وقت زمان مناسبی برای خرید آیفون وجود ندارد. اما اگر مانند من فقط به صورت متناوب گوشی موبایل خود را ارتقا می دهید، زمان ارتقای شما تفاوت زیادی ایجاد می نماید. من احتمالاً آیفون بعدی خود را زمانی خواهم خرید که دارای دوربین زوم اپتیکال 5 برابری باشد، نه زمانی که اپل احتمالاً وسوسه می گردد تا با زوم 10 برابری Samsung Galaxy S23 Ultra رقابت داشته باشد.

داشتن لنز 230 میلی متری در جیب شما ممکن است روی کاغذ چشمگیر به نظر برسد، اما فاصله کانونی قابل استفاده ای برای عکاسی روزمره نیست. وقتی با Fujifilm X-T5 خود بیرون می روم، معمولاً یک لنز واید، یک لنز پرایم 35 یا 56 میلی متری و حداکثر 50-140 میلی متری می گیرم. بعضی از برترین لنزهای زومی که می توانید خریداری کنید، مانند Nikon Z 24-120mm f/4 S نیز کمتر در آن محدوده کانونی جاه طلبانه قرار دارند. به همین علت است که Google Pixel 8 Pro که قرار است ماه آینده وارد بازار گردد، از دوربین تله فوتوی 5x خود نیز استفاده می نماید.

یکی دیگر از نقاط ضعف تنظیمات دوربین آیفون 15 پرو مکس که ممکن است به آیفون 16 پرو نیز منتقل گردد، فاصله کانونی بزرگ بین دوربین اصلی 24 میلی متری آن و تله فوتو معادل 120 میلی متری تازه است. متأسفانه، تله فوتو 3x در مکس فقط آیفون 15 پرو وجود ندارد. به همین علت است که اپل مشتاق بود تا از هفت لنز حرفه ای گوشی تازه خود استفاده کند، که وعده گزینه های 28 میلی متری، 35 میلی متری و 48 میلی متری را بین این دو می دهد.

اگر اپل دستورالعمل های پردازش خود را ثابت کند و زوم اپتیکال 5 برابری مسئله ای برای دندان شکنی نداشته باشد، شکی نیست که آیفون 15 پرو مکس احتمالاً یکی از برترین تلفن های دارای دوربین خواهد بود که می توانید خریداری کنید.

آیفون 11 پرو من همچنان یک دوربین جیبی عالی است، با صرف نظر از دوربین سوپر واید، مسلما یکی از برترین دوربین هایی است که اپل ساخته است. شما می توانید یکی از این محصول اپل را با قیمت 330 دلار / 270 پوند / 500 دلار استرالیا خریداری کنید. بنابراین، در حالی که وسوسه ارتقاء قوی است، تجربه من با اپل این است که صبر معمولا نتیجه می دهد.

منبع: techradar

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109356

به "یک عکاس حرفه ای از آیفون 15 روی برگرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک عکاس حرفه ای از آیفون 15 روی برگرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید