کمربندی جنوبی شهرستان بابل پس از 11 سال افتتاح شد

به گزارش مهسان بلاگ، در سفر رئیس جمهور به استان مازندران کمربندی جنوبی شهرستان بابل به عنوان بزرگترین شهرستان استان پس از 11 سال به بهره برداری رسید.

کمربندی جنوبی شهرستان بابل پس از 11 سال افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران از بابل، کمربندی جنوبی بابل با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی همزمان با روز میلاد نخستین امام شیعیان افتتاح شده و هزینه ساخت این کمربندی هزار و 120 میلیارد ریال بوده است.

با بهره برداری از این طرح بار ترافیکی شهر بابل که نابسامانی زیادی برای شهروندان به دنبال داشته کاهش خواهد یافت.

اجرای کمربندی جنوبی شهر بابل که حدود 16.2 کیلومتر طول دارد، در سال 85 آغاز شد و تکمیل آن در این سال ها از مهم ترین دغدغه های مردم منطقه بود. برای این کمربندی 6 زیرگذر و سه روز گذر به طول 100 متر ساخته شده است.

در سفر کاروان دولت تدبیر و امید در مهر ماه سال 94 تکمیل این طرح در دستور کار قرار گرفت و با تخصیص بودجه لازم اواخر سال گذشته تکمیل شد.

تکمیل حدود 40 کیلومتر از بزرگراه سوادکوه - قائم شهر و سه دهنه تونل به طول هزار و 570 متر از دیگر طرح های افتتاحی در سفر رئیس جمهور به استان مازندران در حوزه زیرساختی بوده است. برای ساخت و تکمیل این طرح حدود 2 هزار و 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

تونل و پل ارتباطی نوشهر- چالوس نیز با اعتبار 970 میلیارد ریال به عنوان یکی دیگر از طرح های آماده افتتاح برای سفر دوم دولت به مازندران مورد بهره برداری قرار گرفت. در این محور13 دهنه پل و یک دهنه تونل زیر بار ترافیک قرار می گیرد.

طرح بهسازی محور بهشهر - زاغمرز به طول 15 کیلومتر همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان به بهره برداری رسیده که برای این محور 150 میلیارد ریال هزینه شده است.

بخشی از کمربندی شهر ساری مرکز استان نیز در سفر رئیس جمهوری زیر بار ترافیک قرار می گیرد که برای این طرح نیز 82 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بهره برداری از مرحله اول افزایش طول باند فرودگاه رامسر در غرب مازندران نیز طرح آماه افتتاح در سفر رئیس جمهوری است که برای اجرای این طرح هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه شده است.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: تسنیم
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 36218

به "کمربندی جنوبی شهرستان بابل پس از 11 سال افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمربندی جنوبی شهرستان بابل پس از 11 سال افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید