کره جنوبی به شهروندانش برای خروج از افغانستان اولتیماتوم داد

به گزارش مهسان بلاگ، یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی گفت شهروندان کره ای که همچنان در افغانستان هستند، اگر این کشور را ترک نکنند با مجازات کیفری روبرو خواهند شد.

کره جنوبی به شهروندانش برای خروج از افغانستان اولتیماتوم داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی روز دوشنبه گفت شهفرایندان کره ای که همچنان در افغانستان هستند، باید این کشور را قبل از سرانجام ماه میلادی جاری (ژوئیه) ترک نمایند، در غیر این صورت با مجازات کیفری روبرو خواهند شد.

به گزارش رسانه های کره جنوبی، این درخواست با توجه به افزایش ناآرامی ها در افغانستان در میانه فرایند خروج نظامیان آمریکا و متحدان این کشور مطرح شده است.

به گزارش روزنامه کوریا هرالد، افغانستان به همراه پنج کشور دیگر از جمله عراق، سوریه و سومالی در لیست کشورهایی واقع شده است که در حال حاضر سفر شهفرایندان کره جنوبی به آن ها ممنوع است. طبق قوانین کره جنوبی، نقض ممنوعیت سفر، مشمول مجازاتِ تا یک سال زندان یا ده میلیون وون واحد پول کره جنوبی (معادل 8 هزار و 837 دلار) می گردد.

به گفته این مقام، علیرغم درخواست های مکرر سئول از شهفرایندانش برای خروج از افغانستان، همچنان تعداد بسیار کمی از آن ها در این کشور به سر می برند.

وی اضافه کرد هفته پیش یک هیأت دولتی به ریاست یکی از مقام های ارشد وزارت خارجه کره جنوبی برای ملاقات و متقاعدکردن این افراد به بازگشت به کشورشان به کابل سفر کرد.

این مقام کره جنوبی در این خصوص گفت: علیرغم درخواست های ما تعداد بسیار کمی از شهفرایندان به دلایل شخصی در افغانستان مانده اند و ما در پی انجام اقدامات لازم هستیم تا به آن ها یاری کنیم در اسرع وقت این کشور را ترک نمایند.

وی تاکید نمود که دولت می تواند شکایتی کیفری را علیه آن ها مطرح کند.

طی هفته های گذشته حملات طالبان شدت گرفته و کنترل بعضی از منطقه ها این کشور بین طالبان و نیروهای دولتی افغانستان دست به دست می گردد.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال 2001 در پاسخ به حملات 11 سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن موقع حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

بعد از توافق فوریه 2020 آمریکا و طالبان و امضای توافقنامه صلح بین دو طرف، فرایند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان آغاز شد.

اواسط ماه آوریل، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده و ناتو اعلام کردند که تا 11 سپتامبر 2021 (20 شهریور ماه) حدود 10 هزار نظامی نیروهای ائتلاف را از افغانستان خارج می نمایند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نگردد، به شبکه سی اِن اِن گفته که پنتاگون درصدد است 650 نظامی آمریکایی را برای محافظ از سفارتخانه آمریکا و فرودگاه کابل در افغانستان حفظ کند.

خروج نظامیان خارجی از افغانستان با استقبال طالبان روبرو شده است، به طوری که اخیراً ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به خبر خروج نظامیان آمریکا از بگرام گفت: طالبان از فرایند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از بگرام حمایت و استقبال می نماید.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 91703

به "کره جنوبی به شهروندانش برای خروج از افغانستان اولتیماتوم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی به شهروندانش برای خروج از افغانستان اولتیماتوم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید