چرا پرنده حیوان خانگی مناسبی برای شما است؟

به گزارش مهسان بلاگ، با وجود این که در سال های اخیر تمام توجه و علاقه به سمت حیوانات خانگی بزرگ تر مانند سگ و یا گربه معطوف شده، پرندگان رنگارنگ و خوش سر و زبان هم می توانند همنشینانی عالی باشند!

چرا پرنده حیوان خانگی مناسبی برای شما است؟

شاید شما هم دوست داشته باشید سگ نگه دارید، اما قبل از خرید هر حیوانی باید برنامه روزانه خود را هم در نظر بگیرید و بر اساس آن حیوانی که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

افرادی که مدام سر کار هستند و اصلا وقت خالی ندارند، نباید سگ را به عنوان حیوان خانگی انتخاب کنند چرا که سگ ها نیاز به گذارندن وقت زیادی با صاحب شان دارند.

در عوض پرندگان می توانند همنشینانی بی نظیر و سرگرم کننده باشند و نگهداری کمتری هم می خواهند. این هم چند دلیل برای اینکه بدانید پرنده ها چه حیوانات خانگی خوبی هستند!

1- پرنده ها واقعا باهوش هستند

بر اساس تحقیقات پرندگان توانایی حل مسئله دارند و همانطور که می دانید این یکی از خصوصیات حیوانات باهوش است. آنها همچنین از توانایی شناختی برخوردار هستند که این هم گواهی دیگر برای هوش سرشارشان است. پرنده ها می توانند از ابزار استفاده کنند. پرندگان مهاجر راهی به مسافت چند کیلومتر را دوبار در سال راه یابی کنند. به غیر از آن، خیلی از پرنده ها توانایی تقلید صدا دارند و می توانند به عنوان حیوان خانگی، بسیار سرگرم کننده باشند.

2- پرندگان نگهداری کمی نیاز دارند

بر خلاف حیوانات خانگی چهارپا که در همه جای خانه می گردند، پرنده ها نگهداری و مراقبت بسیار راحتی دارند. آنها را می توان میشه در قفس شان نگه داشت، این حیوانات نیاز به گردش روزانه ندارند و واق واق کردن شان همسایه ها را کلافه نمی کند!

3- پرندگان نیاز به حمام و تمیز کردن ندارند

پرندگان حیوانات تمیزی هستند و روزانه پر و بال خود را با نوک شان تمیز می کنند. پس صاحب یک پرنده نیازی به وقت گذاشتن برای حمام بردن حیوان و خرج کردن پول زیاد برای مرتب کردن مدل موی او ندارد. تنها کافی است هر از چند گاهی ناخن ها پرنده را کوتاه کنید تا سالم و سلامت بماند و هر دو هر چند وقت یک بار هم برای او کاسه ای آب بگذارید تا خودش را حمام کند.

4- پرندگان اجتماعی هستند

اگر برای اجتماعی کردن پرنده تان وقت بگذارید و او را عادت دهید، خواهید دید که به اندازه یک گربه و یا حتی بیشتر از او اجتماعی می شود و شما را دوست خواهد داشت. بعضی از پرندگان بعد از اجتماعی شدن، از صاحب شان جدا ناپذیرند.

5- غذای پرندگان هزینه زیادی ندارد

درست است که باید برای پرنده خود غذایی با کیفیت فراهم کنید، اما آنها می توانند وعده های زیاد را در غذای شما شریک باشند. مثلا وقتی که دارید میوه و یا سبزیجات می خورید، می توانید اندکی از آن را برای پرنده تان هم بگذارید و یک وعده غذای او را به این شکل تامین کنید. البته قبل از این کار مطمئن شوید این غذا برای پرنده تان سمی نیست.

6- پرندگان به فضای کوچکی برای زندگی نیاز دارند

پرندگانی با جثه کوچک برای افرادی که در آپاتمان هایی با فضای کم زندگی می کنند عالی است. در حالی که دیگر حیوانات بزرگ به فضای زیادی برای بازی و تفریح نیاز دارند، یک قفس کوچک پرنده برای طوطی شما کافی خواهد بود.

شما در خیلی از خانه ها و آپارتمان ها اجازه نگهداری از یک حیوان را ندارید، و اگر این کار را انجام دهید جریمه خواهید شد. این قانون در مورد سگ ها و گربه ها به شدت رعایت می شود اما بیشتر افراد پرنده را به عنوان حیوان خانگی در نظر نمی گیرند. البته بهتر است قبل از آوردن پرنده به خانه هم تحقیق کنید و از صاحب خانه خود بپرسید اما معمولا پرنده ها از این قانون مستثنی هستند.

7- پرنده ها همنشینانی با عمری طولانی هستند

آنهایی که حیواناتی با عمر طولانی در خانه داشته اند، هرگز سراغ حیواناتی با عمر کم نخواهند رفت، به خصوص اگر این حیوان متعلق به بچه ها باشد و یا بچه به آن دلبستگی داشته باشد. بسیاری از پرندگان، به خصوص آنهایی که عمری بسیار طولانی دارند حتی بیشتر از 100 سال هم عمر خواهند کرد! این برای افرادی مناسب است که می خواهند مطمئن باشند حیوانی که تهیه می کنند عمری به اندازه کافی طولانی خواهد داشت و آنها به این زودی ها با فقدان او روبرو نخواهد شد.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109179

به "چرا پرنده حیوان خانگی مناسبی برای شما است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پرنده حیوان خانگی مناسبی برای شما است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید