پرسپولیس خسته بود، استقلال زور نداشت

به گزارش مهسان بلاگ، شهرآورد را می توان در این جمله خلاصه کرد: پرسپولیس خسته بود، استقلال زور نداشت خستگی پرسپولیس بیشتر از همیشه به چشم آمد و استقلال در این شرایط، بی برنامه کار کرد و و توان غلبه بر پرسپولیس را نداشت.

پرسپولیس خسته بود، استقلال زور نداشت

به گزارش خبرنگاران ، امیر اسدی ، شهرآورد، بدون موقعیت خطرناک و جذابیتی که انتظارش را می کشیدیم. این نکته ای است که همه درباره اش صحبت می نمایند، نظر کارشناسی می دهند و بعضا هم حرف های شان منطقی است. بازی به هیچ وجه در حد و اندازه دو تیم نبود و هر چه کوشش می کنیم و به مغزمان فشار می آوریم موقعیت گل آنچنانی یا خطری ویژه روی دروازه ها یادمان نمی آید. انگار که بازی وسط زمین برگزار گردیده و دو تیم حق حضور در محوطه جریمه را نداشته اند.

چرایی جذاب نشدن شهرآورد را آنالیز می کنیم و اینکه چه دلیلی وجود داشت که دو تیم کمتر از حد تصور ظاهر شوند. در فوتبال و قبل از آغاز هر دیداری، قانون نانوشته ای به نام غالب و مغلوب وجود دارد. یک تیم در موقعیت بهتری قرار گرفته است و تیم دیگر در بحران. این موقعیت می تواند مربوط به جدول رده بندی باشد یا نتایج هفته های اخیر تیم ها.

استقلال قبل از شهرآورد مغلوب بود و پرسپولیس غالب. یعنی وقتی سوت بازی به صدا در آمد، انتظار این بود که پرسپولیس حمله کند و استقلال برای دقایقی هم که گردیده مجبور به دفاع از دروازه اش گردد. این رخ داد، پرسپولیس ابتدای بازی توپ را در اختیار داشت و به بازی احاطه اما هر چه گذشت استقلال از لاک دفاعی خارج شد و دیگر آن تیم مغلوب و دست و پا بسته نبود.

استقلال خیلی زود این قانون نانوشته را دور زد و البته در این راه، آسیب دیدگی ماهینی هم به تیم شفر یاری کرد. ماهینی که مصدوم شد، پرسپولیس کمی عقب کشید و دیگر از احاطه این تیم بر بازی خبری نشد. استقلال کمی بهتر بازی کرد و کنترل توپ را در اختیار داشت اما چه سود که این اتفاق فقط در مرکز زمین رخ داد.

برای نیمه دوم، پرسپولیس که از آسیب دیدگی ماهینی بهت زده بود نتوانست بازی همیشگی اش را انجام بدهد. در سوی مقابل، شفر با تعویضی که در فاز تهاجمی انجام داد و بازیکن جوانی به نام اللهیار صیادمنش را به زمین آورد، نبض بازی را به دست گرفت و چند خطر نصف و نیمه روی دروازه پرسپولیس خلق کرد که البته حاصلی نداشت.

برتری استقلال در نیمه دوم و بیشتر دقایق بازی تا حدودی محسوس بود. مهم ترین موقعیتی که استقلال در این شرایط به دست آورد، حرکتی بود که فرشید اسماعیلی انجام داد اما نتوانست دروازه بیرانوند را باز کند. نکته عجیب اما اصرار بازیکنان استقلال به ارسال روی دروازه پرسپولیس بود. این همه اصرار جای تعجب داشت، آن هم در شرایطی که شفر با آنها در این باره صحبت نموده و گفته بود بیرانوند روی خرج ها فوق العاده است و استقلال نمی تواند از این راه به گل برسد.

شهرآورد را می توان در این جمله خلاصه کرد: پرسپولیس خسته بود، استقلال زور نداشت خستگی پرسپولیس بیشتر از همیشه به چشم آمد. حضور در بازی های فشرده لیگ و لیگ قهرمانان آسیا، بخصوص که پرسپولیس تنها 13، 14 بازیکن در اختیار دارد، عقب نشینی این تیم را به دنبال داشت. شاید اگر در استادیوم بودید می دیدید که علیرضا بیرانوند، چگونه از توپ جمع کن می خواهد تا توپ را با تعلل به زمین بفرستد. این یعنی پرسپولیس می خواست سرعت استقلال را بگیرد، بازی را اداره کند و با کسب یک امتیاز از زمین خارج گردد.

استقلال در شرایطی که پرسپولیس خسته بود، بی برنامه کار کرد. این تیم قدرت و توان غلبه بر پرسپولیس را نداشت و به همین دلیل بدش نمی آمد با تساوی در شهرآورد، کمی با بحران فاصله بگیرد و چشم به روزهای آینده داشته باشد. بنابراین این تساوی، هدف هر دو تیم بود. یکی خسته و دیگری ناتوان در کسب پیروزی. پس به آنها حق بدهید که محتاط بازی نمایند و نمایش جذابی ارائه ندهند. نمایشی که انتظارش را می کشیدیم اما نه استقلال توانش را داشت و نه پرسپولیس.

12

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1807

به "پرسپولیس خسته بود، استقلال زور نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس خسته بود، استقلال زور نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید