ویدوکا سکوت 13 ساله اش درباره خداحافظی غیرمنتظره با تیم ملی استرالیا را شکست

به گزارش مهسان بلاگ، ستاره سابق تیم ملی استرالیا پس از سال ها دلیل پایان دادن به دوران بازیگری اش در رده ملی با وجود دعوت دوباره اش به جمع ملی پوشان استرالیا را توضیح داد.

ویدوکا سکوت 13 ساله اش درباره خداحافظی غیرمنتظره با تیم ملی استرالیا را شکست

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ESPN، مارک ویدوکا پس از 13 سال سرانجام تصمیم گرفت درباره عملکرد ضعیف تیم ملی استرالیا در جام ملت های آسیای 2007 و خداحافظی اش با فوتبال ملی پس از آن تورنمنت صحبت کند.

تیم ملی استرالیا کمتر از یک سال پس از درخشش در جام جهانی 2006 که در آن بهترین نتایجش در تاریخ این رقابت ها را کسب کرد (این تیم تا مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و در آنجا به ایتالیا، قهرمان رقابت ها باخت) وارد جام ملت های آسیا شد و خیلی ها انتظار داشتند که این تیم عنوان قهرمانی را کسب کند یا حداقل تا فینال یا نیمه نهایی رقابت ها صعود کند.

تیم ملی استرالیا اما در مرحله یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی به ژاپن باخت و خیلی زود حذف شد و به این ترتیب یکی از غیرمنتظره ترین اتفاقات جام رخ داد. اتفاق غیرمنتظره دیگری که رخ داد، خداحافظی مارک ویدوکا پس از حذف استرالیا بود که در سن 31 سالگی رخ داد. او یکی از ستاره های نسل طلایی تیم ملی استرلیا بود که به این تیم برای صعود از گروهی که در آن تیم های ملی عراق، تایلند و عمان حضور داشتند صعود کرده بود. ویدوکا که در آن زمان کاپیتان تیم ملی استرالیا بود می گوید یکی از دلایل اصلی ناکامی استرالیا جاه طلبی بیش از اندازه هم تیمی او در خط دفاعی لوکاس نیل و سرمربی موقت تیم، گراهام آرنولد بود.

ویدال در این باره به ESPN گفت: من فکر می کنم که لوکاس سعی داشت که مرا خراب کند. اولویت او تصاحب بازوبند کاپیتانی بود. من فکر می کنم او در حالی به جام ملت های آسیا آمد که از نظر روانی در شرایط جالبی قرار نداشت و دلیلش هم این بود که گراهام آرنولد به او پیشنهاد کرده بود کاپیتان تیم شود، چون مطمئن نبود که من بتوانم به موقع آماده شوم و به آن رقابت ها خواهم رسید یا نه. اما زمانی که قطعی شد من به جام ملت ها می رسم هم او آنقدر شهامت نداشت که به من بگوید دیگر کاپیتان نیستم. من فکر می کنم که دلیل ترشرویی لوکاس نیل در تمام مدت حضور تیم در جام ملت های آسیا و اردوهای قبل از آن هم همین موضوع بود. این را هم بیشتر به خاطر کارهایش در خارج از زمین بازی و نه آنچه در زمین بازی انجام می داد، می گویم. رفتار او روی دیگر بازیکنان هم تأثیر گذاشت.

ویدوکا در سرانجام کار استرالیا در جام ملت های آسیا تصمیم به سرانجام دادن به دوران بازیگری اش در رده ملی گرفت و با اینکه سرمربی بعدی ساکروس پیم فربیک او را برای شرکت در بازی های انتخابی جام جهانی 2010 دعوت کرد، بازیکن سابق تیم های لیدز، میدلزبورو و سلتیک دیگر حاضر نشد برای تیم ملی کشورش بازی کند. این سرانجام دوران بازیگری ویدوکا در رده ملی بود و او می گوید از تصمیمش پشیمان نیست.

ویدوکای 44 ساله گفت: جام ملت های آسیای 2007 دلیل اصلی سرانجام دوران بازیگری من در رده ملی بود. پشیمان؟ نه، چون مشکل من این بود که نسلی از فوتبالیست ها که در میان شان رشد کرده بودم با نسل جدیدی که به تیم ملی آمده بودند فرق داشت و راستش را بخواهید من جزو طرفداران پروپاقرص نسل جدید بازیکنان تیم ملی نبودم. بسیاری از این بازیکنان بیشتر درگیر این بودند که چه قرارداد هایی با اسپانسرهای شان ببندند و چطور موهای سرشان را مقابل دوربین های تلویزیونی آرایش کنند تا اینکه واقعاً بخواهند برای تیم ملی بازی کنند.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 43463

به "ویدوکا سکوت 13 ساله اش درباره خداحافظی غیرمنتظره با تیم ملی استرالیا را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدوکا سکوت 13 ساله اش درباره خداحافظی غیرمنتظره با تیم ملی استرالیا را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید