وزیر سابق یمنی: عربستان و امارات جنوب یمن را بین خود تقسیم نموده اند

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر سابق دولت منصور هادی، ائتلاف سعودی-اماراتی را منحرف خواند و گفت، این دو کشور جنوب یمن را میان خود تقسیم نموده اند.

وزیر سابق یمنی: عربستان و امارات جنوب یمن را بین خود تقسیم نموده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صلاح الصیادی وزیر مشاور سابق دولت عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن که مقیم ریاض شده) با بیان اینکه احمد المیسری و صالح الجبانی وزیران کشور و حمل ونقل دولت منصور هادی، قربانی بعدی خواهند بود، گفت: هر کسی که با امارات دشمنی داشته باشد عربستان به نیابت از منصور هادی خواستار برکناری وی خواهد شد.

اظهارات این مقام سابق دولت منصور هادی با افشای طرح سوء قصد به جان وزیران کشور و حمل و نقل یمن در شهر عتق مرکز استان شبوه درجنوب شرق یمن همزمان شده است.

صلاح الصیادی در پیغام متنی در حساب فیسبوک خود خطاب به المیسری گفت: اگر فکر می کنید که برادران (عربستان سعودی و امارات متحده عربی) به خاطر ما با هم اختلاف دارند، اشتباه می کنید. آنها با هم موافق هستند و بقیه چیزی جز ابزارهای بی قدرتی نیستند.

وی اضافه کرد: همه بدانند که ائتلاف از قطب نمای خود و همچنین دولت منصور هادی از مقاصد ملی خود منحرف شده و اوضاع بسیار پیچیده است.

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی متن پیغام وزیر سابق دولت منصور هادی را که در تبعید خودخواسته در مصر به سر می برد، منتشر کرد:

سخنان احمد المیسری معاون نخست وزیر و وزیر کشور را در شبوه دنبال کردم و در مقابل آنچه او در آن سخنرانی گفت، سخنان کوتاه خود را به طور خلاصه یادآوری می کنم: سخنان شما عمیق است اما شما اولین و آخرین کسی نخواهید بود که آن را به زبان می آورید.

- اگر گمان می کنی که برادران (عربستان و امارات) به خاطر ما با هم اختلاف دارند، اشتباه فکر می کنید. آنها با هم اتفاق نظر دارند و دیگران فقط ابزارهایی بی قدرت هستند.

- تو و الجبوانی قربانی بعدی هستید. حرف های من را که تجربه ای دارم به یاد داشته باشید. همه آنهایی که با امارات دشمنی نمایند، دارند عربستان به نیابت از منصور هادی خواستار برکناری خود خواهد شد.

- آنهایی که مواضعی مخالف سیاست امارات در یمن داشته باشند اولین کسانی هستند که اسیر سازش های بی ارزش می شوند.

-جنوب یمن دو بخش خواهد شد؛ عدن، ابین، لحج و الضالع متعلق به امارات می گردد و شبوه، حضرموت و المهره به عربستان تعلق می گیرد و هر کسی با آن مخالفت کند از هوا بمباران می گردد.

- از حالا برای شما منزلی نزدیک خودم در قاهره پیدا می کنم، زیرا این سرنوشت همه کسانی است که از سرزمین ارزش ها و اصول ملی حرف می زنند و اگر گمان می کنید که کسی از دولت منصور هادی از شما و میهنش به زیان منافع خود دفاع می نماید متوهم هستید.

-باید تسلیم این واقعیت شویم که همان گونه که ائتلاف از قطب نمای خود منحرف شده دولت منصور هادی هم از مقاصد ملی خود منحرف شده است.

پلیس استان شبوه در جنوب شرق یمن روز دوشنبه گفت: دو نفر را که قصد داشتند وزیران کشور و حمل و نقل دولت عبد ربه منصور هادی را در مرکز این استان ترور نمایند، دستگیر نموده است.

با این حال احمد المیسری بار دیگر روز گذشته تاکید داشت که باید از هرگونه تجاوز نیروهای ائتلاف سعودی - اماراتی جلوگیری کرد.

وزیر کشور یمن طی نشستی با مقامات مسئول دولت محلی در استان شبوة، گفت که باید مقابل هرگونه تجاوز ائتلاف سعودی - اماراتی علیه یمن چه به وسیله دولت آینده یا هریک از کرسی های سیاسی در کشور ایستاد.

وی اضافه کرد: یمنی ها دولتی می خواهند که در رأس آن یک رهبر باشد نه رئیس جمهوری مطیع. همچنین وزرایی رهبر باید در این دولت باشند.

وزیر کشور دولت مستعفی یمن از هادی خواست که درک کند، دولت آینده نیازمند یک شخصیت ملی و قاطع است که بتواند کشور را اداره کند.

الجبوانی وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن هم اخیرا اشاره تلویحی به مقابله با جدایی طلبان در شبوه داشته و آن ها را پروژه امارات و دست نشانده های این کشور خواند.

.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24303

به "وزیر سابق یمنی: عربستان و امارات جنوب یمن را بین خود تقسیم نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر سابق یمنی: عربستان و امارات جنوب یمن را بین خود تقسیم نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید