واکنش دیرهنگام ائتلاف سعودی به عملیات نصر من الله

به گزارش مهسان بلاگ، ایرنا نوشت: در حالی که جنبش انصار الله از به اسارت دریافت 3 هزار نفر از نظامیان ائتلاف سعودی خبر داده، مقامات سعودی و دولت مستعفی یمن در کوشش برای جمع کردن افتضاح نظامی خود در برابر انصار الله هستند.

واکنش دیرهنگام ائتلاف سعودی به عملیات نصر من الله

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی علیه یمن تنها یک روز پس از اعلام به اسارت درآمدن 3 هزار نفر از مزدوران سعودی به دست نیروهای انصار الله، در یک کنفرانس مطبوعاتی سخنرانی کرد.

وی برای توجیه ناکامی ائتلاف سعودی، نیروهای انصار الله را یکی از مهمترین تهدیدات امنیت منطقه ای و خطری برای دریانوردی و تجارت جهانی دانست.

در حالی که به باور بسیاری از کارشناسان، کلید حل بحران های جاری در منطقه خاورمیانه، انتها دادن به جنگ یمن است، ائتلاف سعودی و اماراتی سعی در ادامه این جنگ دارند و به پیشنهادهای انصارالله از جمله توقف متقابل حملات و اجرای توافق تبادل اسرا توجهی ننموده است.

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن فاش کرد که ارتش و کمیته های مردمی این کشور طی عملیات نصر من الله 3 هزار نفر از مزدوران ائتلاف عربی را اسیر کردند.

المالکی در حالی مدعی شد که نیروهای انصار الله همچنان به حملات موشکی خود به مواضع سعودی ادامه می دهد که عربستان به پیشنهاد آتش بس مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در هفته گذشته توجهی نکرد و همچنان به حملات موشکی به یمن ادامه می دهد.

المالکی مدعی شد که ائتلاف سعودی از اجرای توافق استکهلم حمایت می نماید اما نیروهای انصار الله در کوشش برای شلیک موشک هستند.

این در حالی است که نیروهای انصار الله امروز در اقدامی یکجانبه و در راستای اجرای توافق صلح استکهلم، 290 اسیر جنگی ائتلاف سعودی را آزاد کردند. در مقابل اما عربستان همچنان این حسن نیت انصار الله را نادیده گرفته است.

این مقام نظامی سعودی با کم اهمیت نشان دادن دستاوردهای اخیر انصار الله گفت که کوشش نیروهای این جنبش برای دور زدن نیروهای ارتش دولت مستعفی یمن در گذشته ناکام مانده و عملیات اخیر انصارالله مسئله جدیدی نیست.

سخنگوی ائتلاف سعودی در ادامه سرپوش گذاشتن بر شکست های ائتلاف مدعی شد عملیات جدید نیروهای انصار الله (نصر من الله) ارزش پاسخگویی ندارد و تنها ادعاست.

این در حالی است که انصار الله طی دو روز گذشته عکس ها و فیلم های بسیاری از پیروزیت ها و دستاوردهایش را از این عملیات منتشر نموده است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (یکشنبه) خاطرنشان کرد: نیروهای یمنی پیروز شدند منطقه ای به مساحت 350 کیلومتر مربع را در محور نجران به کنترل خود درآورند. علاوه بر آن، توانستند بر همه مواضع نظامی و پایگاه های تازه تاسیس دشمن سیطره یابند.

در جریان این عملیات که از سوی کارشناسان نظامی و امنیتی، یک عملیات ویژه تلقی شده، 3 تیپ نظامی ائتلاف سعودی منهدم شده است.

از سوی دیگر معمر الاریانی وزیر رسانه دولت مستعفی یمن هم در اظهاراتی عجیب ادعا کرد که نیروهای انصار الله برای سرپوش گذاشتن بر بن بست سیاسی و نظامی خود به تبلیغ و ترویج پیروزی های وهمی و پوچ متوسل شده اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، وی بدون اشاره به اسارت 3 هزار نیروی ائتلاف به دست انصار الله، در ادامه ادعاهایش گفته که انصار الله این پیروزی ها را برای توجیه انزوای مردمی و بالا بردن روحیه نیروهایش تبلیغ و منتشر می نماید.

همزمان با عملیات اخیر از سوی نیروهای یمنی در جنگ علیه ائتلاف سعودی، جنگ رسانه ای نیز ادامه یافته است؛ انصارالله با انتشار فیلم و عکس و گزارش های مستند، درفضای رسانه ای حضور یافته است و سعودی ها و نیروهای نیابتی آنان در یمن (عوامل دولت مستعفی و فراری یمن) کوشش دارند عملیات نیروهای یمنی را در منطقه نجران کم اهمیت جلوه دهند، از همین رو کارشناسان و ناظران تحولات منطقه با استناد به اسناد منتشره از سوی نیروهای یمنی به این نتیجه رسیده اند که مقام های سعودی و متحدانشان برای فرار از افتضاح نظامی اخیر دنبال کم اهمیت جلوه دادن این عملیات هستند؛ عملیاتی که علاوه بر 3 هزار اسیر، در آن بی شمار نظامیان ائتلاف سعودی کشته و یا زخمی شده اند و همچنین 3 تیپ ارتش ائتلاف سعودی با تجهیزات کامل منهدم شده است.

310311

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19169

به "واکنش دیرهنگام ائتلاف سعودی به عملیات نصر من الله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دیرهنگام ائتلاف سعودی به عملیات نصر من الله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید