نهاوند می تواند پایلوت راه اندازی اکوکمپ در کشور باشد

به گزارش مهسان بلاگ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سراب گیان شهرستان نهاوند می تواند پایلوت خوبی برای راه اندازی اکوکمپ در کشور باشد.

نهاوند می تواند پایلوت راه اندازی اکوکمپ در کشور باشد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز دوشنبه 16 مهر 97 در سفر به استان همدان با همراهی سعید شاهرخی معاون سیاسی استاندار و حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از شهرستان نهاوند و جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کرد.

معاون رئیس جمهوری پس از بازدید از روستای حبشی نهاوند از سراب فارسبان و سراب گیان در این شهرستان بازدید کرد.

مونسان در این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان نهاوند دارای ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه گردشگری است که می توان با استفاده از این ظرفیت ها اشتغال و درآمد ایجاد کرد.

او توضیح داد: برای راه اندازی اکوکمپ در کشور برنامه ریزی هایی شده است و به نظر می رسد با توجه به موقعیت بسیار زیبای سراب گیان و سراب فارسبان، می توان در یکی از این دو منطقه به عنوان پایلوت این طرح را اجرایی کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه نمود: با توجه به اینکه راه اندازی اکوکمپ نیازمند تامین اعتبار است، مبلغ 20میلیارد ریال از سوی سازمان میراث فرهنگی به شهرستان نهاوند اختصاص می یابد.

او اضافه نمود: اکوکمپ ها براساس طبیعت گردی ایجاد می شوند و ما کوشش می کنیم با استفاده از موقعیت یکی از سراب های شهرستان نهاوند این طرح را شروع کنیم و سپس با سرعت بیشتری در تمام کشور به ویژه در استان های شمالی اکوکمپ ها را راه اندازی کنیم.

معاون رئیس جمهوری توضیح داد: توسعه و رونق گردشگری در شهرستان نهاوند و مناطق بکر این شهرستان نیازمند حضور جدی بخش خصوصی و سرمایه گذاری است که امیدواریم با معرفی این مناطق به سرمایه گذاران در آینده نزدیک شاهد رشد این مناطق باشیم.

مونسان یادآور شد: راه اندازی اکوکمپ ها و اقامتگاه های گردشگری از برنامه های جدی سازمان میراث فرهنگی برای رونق گردشگری داخلی و ارائه بسته های ارزان قیمت سفر است چراکه اقامت و حمل و نقل بیشترین هزینه را برای گردشگران به دنبال دارد.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2066

به "نهاوند می تواند پایلوت راه اندازی اکوکمپ در کشور باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهاوند می تواند پایلوت راه اندازی اکوکمپ در کشور باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید