نمایش موقعیت دقیق ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی روی نقشه گوگل

به گزارش مهسان بلاگ، گوگل با افزودن قابلیت جدید به سرویس نقشه خود امکان مشاهده صندلی های شارژ الکتریکی را برای کاربران فراهم کرد.

نمایش موقعیت دقیق ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی روی نقشه گوگل

به گزارش خبرنگار ، سرویس نقشه گوگل با توجه به افزایش فراوری خودروهای برقی در جهان به ویژه در اروپا و افزایش استقبال مردم از این نوع خودروها میخواهد صندلی های مخصوص شارژ خودروهای الکتریکی را روی نقشه خود نمایش دهد.

سرویس نقشه گوگل یکی از محبوب ترین سرویس های این غول فناوری و به نوعی پرطرفدارترین سرویس نقشه جهان است. البته Google Map، در بعضی از نقاط جهان رقابت شدید با نقشه اپلیکیشن Waze دارد. به طوری که در بعضی از نقاط جهان تعداد کاربران Waze به مراتب بیشتر از Google Map است.

هرچند هنوز میلیون ها نفر در جهان به استفاده از خودروهای بنزینی تمایل بیشتری دارند و لذت رانندگی با این خودروها را نسبت به سایر خودروها به ویژه خودروهای الکترکی ترجیح می دهند، اما بسکمک از خودروسازان جهان با درک اتمام منابع سوخت های فسیلی در آینده ای نزدیک و آلایندگی بالای خودروهای بنزینی به سمت طراحی و فراوری خودروهای هیبریدی و الکتریکی روی آورده اند.

افزایش فراوری خودروهای برقی ناشی از افزایش تقاضای عمومی برای این نوع از وسایل نقلیه است. مردم در نقاط مختلف جهان به ویژه در اروپا حتی با وجود قیمت بالاتر خودروهای الکتریکی ترجیح می دهند از این خودروها استفاده نمایند و هزینه های مصرف انرژی در این خودروها را برای طولانی مدت، کمتر از خودروهای بنزینی می دانند.

از همین رو گوگل مپ تصمیم گرفته است با تعیین کردن موقعیت دقیق ایستگاه های شارژ الکتریکی روی نقشه خود، صاحبان این خودروها را در امر یافتن نزدیک ترین صندلی شارژ مجدد کمک نمایند. در واقع از این پس کاربران می توانند تنها با یک جستجوی ساده نزدیک ترین و در دسترس ترین صندلی شارژ نسبت به موقعیت خود را روی Google Map بیابند.

این قابلیت گوگل مپ در حال حاضر تنها در انگلیس، ایرلند و ایالات متحده آمریکا در دسترس است ولی گوگل ابراز امیدواری نموده است که در آینده ای نزدیک محدوده این ویژگی جدید Google Map را افزایش دهد. برای یافتن نزدیک ترین ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی کافی است کلمه های ev charging یا ev charging stations را در قسمت آدرس بار گوگل مپ جستجو کنید و به راحتی خودرو خود را به محل مورد نظر برسانید.

خرابی جاده و تصادفات رانندگی را روی Google Map گزارش دهید

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8613

به "نمایش موقعیت دقیق ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی روی نقشه گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش موقعیت دقیق ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی روی نقشه گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید