میراث فرهنگی باید برای توسعه گردشگری عشایری برنامه ریزی کند

به گزارش مهسان بلاگ، استاندار کرمانشاه با تاکید بر توسعه گردشگری عشایری، گفت: میراث فرهنگی باید برای توسعه گردشگری عشایری برنامه ریزی کند.

میراث فرهنگی باید برای توسعه گردشگری عشایری برنامه ریزی کند

به گزارش خبرنگاران، هوشنگ بازوند در نشست شورای عشایری استان با بیان اینکه این نشست در میان بزرگان و نمایندگان این قشر فراورینماینده و تلاشگر برگزار شده تا مسائل آنها بی واسطه و مستقیم توسط خودشان مطرح گردد، اظهار کرد: در گذشته زندگی عشایری چندان به بخش دولتی محتاج و وابسته نبود، در شرایط فعلی نیز زندگی عشایری نباید چندان به دولت وابسته گردد و دولت تنها باید بسترها را فراهم کند.

بازوند اضافه کرد: عشایر یک قشر فراورینماینده هستند و یاری به عشایر در واقع یاری به رونق فراوری کشور است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از عشایر، گفت: تسهیلات اشتغال عشایری باید راستی آزمایی گردد تا معلوم گردد به دست عشایر واقعی رسیده یا خیر.

بازوند با بیان اینکه مراتع استان قابلیت بسیار زیادی برای کشت گیاهان دارویی دارند، اضافه کرد: اجرای این طرح ها با مشارکت عشایر کاملا امکانپذیر است.

بازوند با بیان اینکه روغن کرمانشاهی یکی از محصولات مهم عشایر است، گفت: باید برای برندینگ بهتر این محصول برنامه ریزی گردد.

وی همچنین با تاکید بر توسعه گردشگری عشایری، گفت: بسیاری از گردشگران دوست دارند به جای مکان ها و هتل های مدرن، از زندگی عشایری و سنتی بازدید نمایند و این سبک زندگی برای آن ها از جذابیت فوق العاده ای برخوردار است.

بازوند با بیان اینکه گردشگری عشایری تکمیل نماینده گردشگری روستایی است، اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری باید برای توسعه این بخش برنامه ریزی کند.

وی همچنین تاکید نمود، طرح اسکان عشایر به شکلی اجرا گردد که سبب کاهش درآمدهای آن ها نگردد و سبک زندگی عشایر را نیز از حالت سنتی خارج نکند.

استاندار کرمانشاه همچنین از تحویل یازده کانکس مدرسه سیار جهت آموزش عشایر اطلاع داد.

بازوند همچنین با اشاره به مشکل مطرح شده در مورد تردد عشایر به مناطق گرمسیری استان ایلام، گفت: مسائل تردد عشایر استان به مناطق گرمسیری ایلام را با استاندار این استان مطرح و حل و فصل می کنیم.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20149

به "میراث فرهنگی باید برای توسعه گردشگری عشایری برنامه ریزی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث فرهنگی باید برای توسعه گردشگری عشایری برنامه ریزی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید