مواد غذایی که برای بیماران دیابتی سم است

به گزارش مهسان بلاگ، خوردن بعضی از مواد غذایی برای بیماران دیابتی به هیچ وجه مناسب نیست و سبب بالا رفتن قند خون آنها می گردد.

مواد غذایی که برای بیماران دیابتی سم است

به گزارش خبرنگار مواد غذایی مختلفی وجود دارند که برای دیابتی ها سم به شمار می روند و افرادی که دارای این بیماری هستند باید از این غذاها دوری نمایند؛غذاهایی که میزان شکر آن ها بالا باشد می تواند دیابت بیماران را گسترش دهد و سبب تشدید اینبیماری در افراد می گردد.

در اینجا به معرفی مواد غذایی که بیماران دیابتیباید از آن ها دوری نمایند می پردازیم.

نوشیدنی های قندی

نوشیدنی های قندی بدترین مواد غذاییبرای بیماران دیابتی به شما می روند و هر بار مصرف این نوشیدنی هاآن خون بدن بیماران دیابتی را چندین برابر می نماید و بیماری آنان را تشدید می نماید؛برایآنکه قند خون بدن تنظیم گردد باید به جای نوشیدننوشیدنی های قندی همچون نوشابه و شربت های صنعتی از بعضی آبمیوه های طبیعی و آب آشامیدنی استفاده کرد.

چربی های ترانس

چربی های ترانس،غیر استانداردترین چربی هایی هستند که می توانند به تشدیدبیماری دیابت یاری نمایند همچنین این چربی ها سبب التهاب انسولین و قلب می شوند.

نان سفید، پاستا و برنج

بیشترین حجم کربوهیدارات در نان سفید،پاستا و برنج وجوددارد و خوردن آن ها سبب افزایش ا قند خون بدن می گردد؛ بیماران دیابتی نوع یک و نوع دو باید از این مواد غذایی دوری نمایند؛همچنین تحقیقات مختلف نشان داده است که خوردن فیبر زیاد جذب قند خون را کاهش می دهد.

ماست میوه ای

ماست طعم دار یا میوه ای از شیر کم چرب و کربوهیدرات زیادی تشکیل شده است و سبب افزایش قند خون بدن می گردد؛به جای خوردن ماست میوه ای باید از ماست کم چرب و شیر عادی استفاده کرد زیرا ماست میوه ای صنعتی شکر زیادی دارد و برای بیماراندیابتی مضر به حساب می آیند.

پنکک

خوردن پنکک در صبحانه به دلیل داشتن کربوهیدات بالا سبب می گردد تا قند خون بدن افزایش پیدا کند و به همین دلیل بیماران دیابتی نباید صبح خود را با شکر زیاد شروع نمایند اگر می خواهید صبحتان را با غلات شروع کنید بهتر است نان جو را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

آبمیوه های قندی

آب میوه ها اصولا شکر بیشتری دارند و برای بیماران دیابتی مناسب نیستند با خوردن آب میوه ها حجم قند خون بدن افزایش پیدا می نماید و خطر حمله قلبی در بیماران دیابتی افزایش پیدا می نماید بهتر است به جای خوردن آبمیوه،میوه های طبیعی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

انتهای پیغام /

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10413

به "مواد غذایی که برای بیماران دیابتی سم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی که برای بیماران دیابتی سم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید