معاون اول رئیس جمهور؛ زیرساخت هایی خوب در حوزه علوم شناختی داریم

به گزارش مهسان بلاگ، جهانگیری گفت: در شرایط فعلی زیرساخت هایی خوب در حوزه علوم شناختی داریم و نیروی انسانی مورد احتیاج ما تامین شده اند.

معاون اول رئیس جمهور؛ زیرساخت هایی خوب در حوزه علوم شناختی داریم

به گزارش خبرنگار ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم ویژه هفته آگاهی از مغز و افتتاح پردیس مغز من که عصر امروز در کتابخانه ملی برگزار گردید، با بیان اینکه خرازی در سال های اخیر در ستاد پیروزیت هایی خوب داشته است، اظهار کرد: مجموعه کار های خوبی در ستاد انجام گرفت و در شرایط فعلی زیرساخت هایی خوب در حوزه علوم شناختی داریم و نیروی انسانی مورد احتیاج ما تامین شده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه علوم شناختی مرز دانش است، گفت: این حوزه مورد توجه تمام کشور ها قرار گرفته و سرمایه گذاری هایی خوب در اروپا و شرق آسیا در این حوزه انجام گرفته است.

اهمیت علوم شناختی در حوزه سلامت و دفاع

جهانگیری با اشاره به اهمیت مغز اعلام کرد: علوم شناختی در سلامت و دفاع اهمیتی بسیار دارد و به دلیل نوپا بودن علوم شناختی باید بگویم ما به موقع آغاز نموده ایم و اگر سرعتان را همین گونه ادامه دهیم و از دانشمندان خارجی دعوت کنیم و به داخل توجه کنیم، پیروز خواهیم شد.

معاون اول رئیس جمهور درباره حرکت اقتصاد به سمت فناوری های نو اظهار کرد: اگر بتوانیم از محصولات دانش های جدید بهره ببریم و تجاری سازی را انجام دهیم، به هدف رسیده ایم.

لزوم توجه جدی به شرکت های دانش بنیان

وی با اشاره به محدودیت های اقتصادی کشور گفت: محدودیت های اقتصادی سبب می گردد تا به سمت راه های جدید و نو حرکت کنیم و باید شرکت های دانش بنیان به صورت جدی مورد توجه قرار گیرند و دولت دوازدهم یکی از اصلی ترین جهت گیری های خود را حمایت از شرکت های دانش بنیان قرار داده است.

جهانگیری با بیان اینکه اکنون هزاران شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، اظهار کرد: امیدوارم در زمینه علوم شناختی و و مسیل مرتبط با مغز کاری جدی تر انجام دهیم که لازمه آن مطالبه گری افکار عمومی است و برگزاری نمایشگاه های مختلف و توسعه آن ها می تواند سبب آشنایی مردم با علوم مختلف گردد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: همه نهاد های دولتی و مختلف باید در یک راستا قرار بگیرند و به یاری این علوم می توان کشور را توسعه داد.

وی با بیان اینکه ارتباطی خوب میان دانشگاه ها انجام گرفته است، گفت: هم اکنون در دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم اتفاقاتی خوب افتاده است و خوشبختانه شاهد حضور دانش آموزان هم در این حوزه هستیم.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6117

به "معاون اول رئیس جمهور؛ زیرساخت هایی خوب در حوزه علوم شناختی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اول رئیس جمهور؛ زیرساخت هایی خوب در حوزه علوم شناختی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید