مدل مانتو سنتی پاییزه 95

به گزارش مهسان بلاگ، مانتو به پوششی گفته میشود که روی لباس های دیگر می پوشند. مانتو سنتی یکی از انوع مدل مانتو جدید است که این روزها هواداران زیادی پیدا نموده است.

مدل مانتو سنتی پاییزه 95

مانتو

مانتو (فرانسوی manteau) یا روپوش به لباس گشادی گفته می گردد که روی لباس های دیگر پوشیده می گردد. در کشورمان ایران، مانتو در کنار پوشش چادر، به عنوان لباس رسمی در محیط های اداری، فرهنگی، مذهبی و حتی سیاسی مورد استفاده قرار می گیرد.

تا مدت ها پیش، مانتو فقط یک لباس برای محیط بیرون از منزل تلقی می شد که طرحی ساده و رنگ های غالبا یک نواخت و تکراری داشت اما امروزه، با توجه به ارتباطات جوامع با یکدیگر، همه چیز حتی نوع، رنگ و مدل مانتوی دختران و زنان ایرانی نیز در حال تغییر است.

طراحی مد

بسیاری از علاقمندان به رشته های طراحی دوخت و طراحی پارچه به سوی دانشگاه ها سرازیر شده و پس از اتمام تحصیل، به دنبال سهمی از بازار کار می گردند و به دلیل بالا رفتن تعداد متقاضیان این رشته و همینطور تغییر سلیقه مردم، این طراحان ناگزیر به ایجاد طرح ها و نقش های جدید هستند تا علاوه بر راضی نگه داشتن مشتریان خود، رقبا را نیز ار میدان به در نموده و سهم بیشتری از بازار فروش را در دست بگیرند.

این افراد که به عنوان طراح مد شناخته می شوند، با استفاده از طراحی، زیبایی شناسی(حسّیک) و یا زیبایی طبیعی برای خلق پوشاک و زیورآلات ، دست به طراحی انواع لباس ها، متاثر از نگرش های اجتماعی، فرهنگ ها و جوامع مختلف زده و به اندازه همین تفاوت ها، تنوع ایجاد می نمایند.

طراحان مد به روش های متفاوتی در بخش های طراحی پوشاک و زیورآلات کار می نمایند. بعضی از آن ها به تنهایی و بعضی دیگر به عنوان بخشی از یک گروه به این حرفه مشغول هستند. آن ها با کوشش برای طراحی لباس های زیبا و باب طبع جامعه سعی در ارضا تمایل مصرف نمایندگان دارند.

به این دلیل که طراحی و ارایه لباس های جدیدی که مورد پسند عموم قرار بگیرند فرآیندی زمان بر است، متخصصین این حرفه در عین حال باید بتوانند به طور دقیق زمان تغییر سلیقه مصرف نماینده را پیش بینی نمایند. مد و رسانه آن که پوشاک است نمادی از شرایط اجتماعی و مالی جوامع هستند.

مد در جامعه معنایی متفاوتی از خلاقیت، نوآوری و به روز شدن را در بر می گیرد و جامعه مدرن و سنتی را به نوعی درگیر خود می نماید، حال آن که جامعه مدرن در این عرصه از جامعه سنتی سبقت گرفته و با شتاب پیش می رود و در میانه راه با آسیب هایی روبه رو می گردد.

اخیرا طراحان به طرح های سنتی و ایرانی تمایل زیادی نشان داده اند و البته حاصل این طرح های جدید نیز کم و بیش مورد اقبال مردم و به خصوص هنرمندان قرار گرفته است. برای مثال بعضی از طراحان به طرح های بومی و محلی روی آورده اند که از آن جمله می توان به لباس های سنتی کاشان اشاره کرد که از پارچه های چهل تیکه که به صورت جبه است تهیه می گردد و ویژگی شاخص آن تزییناتی است که بر روی پارچه به کار رفته است. این لباس ها چون از بافت سنتی تشکیل شده اند در بین مردم از صندلی خاصی برخوردار هستند.

پارچه های دست دوز از استحکام و مقاومت بسیاری برخوردار هستند؛ به همین سبب لباس هایی که با این پارچه ها فراوری می شوند حداکثر چند سال دوام می آورند. به دلیل آنکه مردم جامعه ما تنوع طلب شده اند، عده خاصی خواستار استفاده از این لباس ها هستند.

به طور کلی طراحان مد کوشش می نمایند تا لباسی که طراحی می نمایند تابعی از زیبایی و دل انگیزی باشد. آنها باید در نظر داشته باشند که هر نوع لباسی چه سنتی و چه مدرن، چه مخاطبی دارد و همچنین در چه موقعیتی قرار است پوشیده گردد. آنها برای انجام این مهم محدوده ای وسیع از مواد و ترکیبات آن و همچنین طیف گسترده ای از رنگها، الگوها و سبک ها را در اختیار دارند. با وجود اینکه لباس های روز و معمولی بیشترین میزان لباس های مصرفی را تشکیل می دهند و در محدوده سبک های قراردادی متداول و مرسوم قرار دارند، لباس های رسمی، لباس های سنتی و لباس های شب که برای مراسم خاص و مهمانی ها استفاده می شوند نیز مطلوب هستند و مخاطبان خاص خود را دارند.

در ادامه قصد داریم نمونه هایی زیبا از انواع مدل مانتو سنتی را به شما نشان دهیم که حاصل تفکر خلاق، تحقیق و مطالعه طراحان این سبک بوده و خروجی زیبا و قابل قبولی داشته است.

کلکسیون مانتو سنتی طراحان ایرانی:

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: setare.com
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 62303

به "مدل مانتو سنتی پاییزه 95" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل مانتو سنتی پاییزه 95"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید