ماجرای حمله جدید به زنگنه چیست؟

به گزارش مهسان بلاگ، بیژن زنگنه علاوه بر کوشش برای صادرات نفت ایران در شرایط تحریم هر روز با اتهامات جدید روبرو است که در آخرین مورد آن می توان به ماجرای کارگران هپکو و خصوصی سازی این شرکت اشاره نمود. اما این هجمه ها چرا و از سوی چه کسانی انجام می گردد؟

ماجرای حمله جدید به زنگنه چیست؟

13 سال پیش در قالب خصوصی سازی که بعدها ثابت شد چندان با فکر صورت نگرفت، بزرگترین کارخانه فراوری ماشین آلات راه سازی، کشاورزی و معدنی ایران به بخش خصوصی واگذار شد اما زمان زیادی لازم نبود تا خصوصی سازی به بحرانی برای این کارخانه تبدیل گردد. همانگونه که خصوصی سازی دامن کارگران هفت تپه و بیشتر شرکت های خصوصی شده را گرفت.

داستان هپکو آنقدر بالا گرفت که یکبار خصوصی سازی آن باطل شد و این شرکت از واگن سازی کوثر به شرکت هیدرو اطلس منتقل شد. با این حال همچنان مسائل ادامه دار شد. اما در این بین موضوعی که بر سر زبان ها افتاد، حضور بیژن زنگنه در هیات مدیره هپکو بعد از خصوصی سازی بود و به نوعی وی به عنوان دلیل مسائل این شرکت معرفی گردید.

در واقع، خصوصی سازی کارخانه ای که افتخار خاورمیانه بود و مسائل را برای کارگران ایجاد کرد بر گردن یک نفر افتاد.

زنگنه مقصر اصلی معرفی گردید و حتی با انتساب جعلی عطاریان (خریدار اول هپکو) به عنوان باجناق شیخ الوزرا پا را فراتر گذاشتنند، موضوعی که البته تکذیب شد.

زنگنه در واکنش به خبری مبنی بر حضور وی در هیات مدیره هپکو بعد از خصوصی سازی گفته که دروغ هایی در خصوص هپکو عنوان شده و تعیین نیست چه نیتی دارند. اگر دروغ گفتن مالیات داشت دولت بیشتر از درآمد نفت از آن کسب درآمد می کرد.

وی تاکید نمود که هر وقت وزارت نفت در افکارعمومی مقبول می گردد عده ای شایعات پخش می نمایند که وزارت نفت را اذیت نمایند.

از سوی دیگر شایعاتی مبنی بر بده بستان های مالی بین وزیر نفت و صاحب قبلی هپکو مطرح می گردد. این در شرایطی است که زنگنه در دوران کوتاه حضور در هیات مدیره این شرکت از هپکو هیچگونه دریافتی نداشته بلکه بر اساس قراردادی که با شخص مالک داشته حقوقی دریافت نموده که کمتر از 10 درصد ارقامی است که اخیرا مطرح شده است.

همچنین نام زنگنه به عنوان متهم ردیف اول واردات دستگاه های دست دوم چینی وغیرچینی مطرح می گردد اما در دوره ای که زنگنه در هیات مدیره هپکو حضور داشت هیچ دستگاه و ماشین آلات چینی و غیرچینی وارد این شرکت نشده است و مجموع این اتهامات در حالی چند روزی است که در فضای مجازی دست به دست می گردد که هیچ سند و مدرکی در این مورد ارائه نشده است.

به نظر می رسد در حالی که وزارت نفت در خط مقدم جنگ مالی قرار گرفته است و به دنبال راه چاره برای صادرات و دریافت پول نفت است، بعضی افراد در داخل کشور کوشش می نمایند تا سد دفاعی ایران در برابر تحریم ها را هر روز تضعیف نمایند و در این راه گاهی از تهمت به وزیر در ماجرای کارگران هپکو استفاده می نمایند و گاهی نیز دست به دامن تحریم های آمریکا می شوند که چرا نام وزیر نفت در بین تحریم شدگان قرار ندارد. ایرنا

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17746

به "ماجرای حمله جدید به زنگنه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای حمله جدید به زنگنه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید