قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تئاتر شهر آمد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، حسین انتظامی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه 21 شهریور از نمایش مرگ و پنگوئن به کارگردانی پیغام دهکردی در تالار چهارسو دیدن کرد. در این دیدار شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی انتظامی را همراهی کرد. این در حالی است که انتظامی قبل از حضور در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر با سعید اسدی مدیر این مجموعه دیدار و با وی به مصاحبه پرداخت.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تئاتر شهر آمد

پیغام دهکردی کارگردان نمایش مرگ و پنگوئن هم پس از سرانجام اجرای این اثر نمایشی ضمن قدردانی از حضور هنرمندان، قائم مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: امیدوارم تئاتر در سرزمین ما به عنوان آب و نان تبدیل به قدرت قطعی فرهنگی گردد. زیرا تئاتر نهاد فراوری اندیشه است و آن چیزی که امروز به عنوان بزهکاری در جامعه ما وجود دارد قطعا با همین توجه به تئاتر کمرنگ تر خواهد شد. پس من از همه شما عزیزان مسئول می خواهم شرایطی را فراهم کنید که به تئاتر بهای بیشتری داده گردد.

وی با انتقاد از کمبود امکانات در حوزه تئاتر و تاکید بر بازسازی موثر مجموعه تئاتر شهر در همه بخش های آن اضافه نمود: ما امشب اجرای خودمان را با افتخار به زنده یاد استاد حسین عرفانی بزرگمرد دوبلاژ کشورمان تقدیم می کنیم که شخص من با صدای قدرتمند او روی همفری بوگارت در فیلم کازابلانکا عاشق سینما شدم و امیدوارم به قول همیشه استاد حمید سمندریان، این هنرمندان تکثیر شوند.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم پس از سرانجام اجرا با حضور در پشت صحنه، با کارگردان و سایر عوامل نمایش دیدار و مصاحبه و از آنها برای اجرای نمایش مرگ و پنگوئن قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه طی چند سال گذشته تئاتر پیشرفت بسیار خوبی نموده و ما می بینیم تعداد صندلی های پر از تماشاگر این حوزه نسبت به چند سال قبل تر افزایش پیدا نموده است. من بر این باورم جامعه رویکرد خوبی نسبت به حوزه تئاتر پیدا نموده اما می دانم که در مقایسه با هنرهای دیگر به لحاظ امکانات عقب تر بوده است. به هر حال آقای مرادخانی در دولت قبلی کوشش های بسیار ارزشمندی را برای ارتقای بودجه و توسعه تئاتر انجام داد که امیدوارم در این شرایط بازهم بتوانیم به حوزه نمایش توجه بیشتری کنیم. کما اینکه با توجه و کوشش شما هنرمندان گرامی این حوزه، اتفاقات جدی تری در این حوزه شروع گردیده که می تواند صندلی تئاتر را نسبت به قبل بالاتر ببرد.

نمایش مرگ و پنگوئن به نویسندگی محمد چرم شیر، کارگردانی پیغام دهکردی و بازی (به ترتیب حروف الفبا) مهران امام بخش، عباس جمالی، محمدحسین زیگساری، محمد شهبازطهرانی، فرید قبادی، عارفه لک، امین موحدی پور، باران وقارکاشانی هر روز ساعت 20:30 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1361

به "قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تئاتر شهر آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تئاتر شهر آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید