فناوری ساخت ضدعفونی کننده های حاوی نقاط کوانتومی کربنی توسعه می یابد

به گزارش مهسان بلاگ، یک شرکت دانش بنیان پیروز به توسعه فناوری فراوری ضدعفونی کننده های حاوی نقاط کوانتومی کربنی شده است که زیست سازگار بوده و حساسیت های مواد الکلی را ندارند.

فناوری ساخت ضدعفونی کننده های حاوی نقاط کوانتومی کربنی توسعه می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شیمی صنعت رشد سهند یکی از شرکت های فعال در حوزه فناوری نانو است که در بخش فراوری نقاط کوانتومی فعالیت دارد. این شرکت در راستای احتیاج بازار به مواد ضدعفونی نماینده، اقدام به توسعه فناوری ساخت ضدعفونی نماینده های مبتنی بر نقاط کوانتومی کربنی نموده است.

اشکان شمالی مدیرعامل شرکت شیمی صنعت رشد سهند می گوید: مواد وقتی به صورت نقاط کوانتومی درمی آیند خواص سطحی جدیدی پیدا می نمایند که این خواص منجر به بروز رفتار های تازه ای در مواد می گردد. کربن با کوچک شدن و قرار دریافت در مقیاس نقاط کوانتومی خواص آنتی باکتریال از خود به نمایش می گذارد. از این رو ما از این ویژگی برای فراوری مواد ضدعفونی نماینده استفاده کردیم.

وی می افزاید: نقاط کوانتومی کربنی با اتصال به ویروس و باکتری موجب محدودیت فعالیت آن ها شده که این سرآغاز فعالیت ضدعفونی نماینده است. سازوکار های مختلفی در مقالات پیرامون چگونگی از بین بردن میکرواورگانیسم ها با استفاده از نقاط کوانتومی درج شده است. علی رغم انتشار گزارش های متعدد درباره این خواص، فراوری مواد ضدعفونی نماینده حاوی نقاط کوانتومی در دنیا انجام نمی گردد. دلیل این امر قیمت بالای نقاط کوانتومی است.

شمالی می گوید: ما پیروز به فراوری نقاط کوانتومی با قیمت بسیار پایین شدیم، در نتیجه فراوری مواد ضدعفونی نماینده با استفاده از نقاط کوانتومی مقرون به صرفه می گردد. در حال حاضر با این فناوری که ما ارائه کردیم، قیمت مواد ضدعفونی نماینده نقاط کوانتومی بسیار کمتر از ضدعفونی نماینده های الکلی است.

مدیرعامل شرکت شیمی صنعت رشد سهند درباره مزیت های این ضدعفونی نماینده های حاوی نقاط کوانتومی می گوید: نقاط کوانتومی کربنی زیست سازگار هستند و برای سلامت جامعه ریسک کمتری دارند. از سوی دیگر این ضدعفونی نماینده ها سرعت تبخیر بسیار اندکی داشته و در نتیجه ماندگاری بالایی روی سطح دارند؛ بنابراین بعد از ضدعفونی کردن سطح با این مواد، تا زمان طولانی می توان نسبت به پاک ماندن سطح اطمینان داشت. همچنین فرار نبودن این ضدعفونی نماینده ها موجب شده تا مسائل تنفسی و پوستی در مصرف نماینده ایجاد ننمایند.

وی می افزاید: هنوز زیرساخت ها برای استفاده از نقاط کوانتومی در صنایع مختلف در ایران فراهم نیست. ما از این نقاط کوانتومی در روان کار استفاده نموده و تاییدیه دانش بنیان را برای این فناوری دریافت کردیم.

شمالی از ظرفیت فراوری یک تُن در روز کنسانتره ای اطلاع داد که این یک تن قابلیت فراوری چهل تُن محلول ضدعفونی نماینده (حاوی کنسانتره با غلظت 5 درصد) را دارد. به اعتقاد وی با کمی سرمایه گذاری بیشتر می توان میزان فراوری ضدعفونی نماینده را تا صد تُن روز افزایش داد.

مدیرعامل شرکت شیمی صنعت رشد سهند معتقد است که این ضدعفونی نماینده حاوی نقاط کوانتومی به قطع حلقه گسترش ویروس در جامعه یاری شایانی می نماید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48544

به "فناوری ساخت ضدعفونی کننده های حاوی نقاط کوانتومی کربنی توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری ساخت ضدعفونی کننده های حاوی نقاط کوانتومی کربنی توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید