عراق، برگزاری مراسم اربعین در کربلا با مشارکت بیش از 14 میلیون زائر و بدون مشکل امنیتی

به گزارش مهسان بلاگ، مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی بدون هرگونه مشکل امنیتی برگزار گشت، مراسمی که به خاطر شیوع ویروس کرونا تنها با حضور زائران عراقی برگزار گشته است.

عراق، برگزاری مراسم اربعین در کربلا با مشارکت بیش از 14 میلیون زائر و بدون مشکل امنیتی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه الفرات گزارش داده بود که میلیون ها نفر از مومنین سالروز اربعین امام حسین علیه السلام و اهل بیت و اصحاب بزرگوار آن امام شهید را در کربلای معلی برگزار کردند.

مراسم زیارت امسال در سایه تدابیر بی سابقه در مقابله با ویروس کرونا برگزار گشت به طوری که دولت عراق در یک اقدام پیشگیرانه ورود زائران از کشورهای دیگر را منع کرد و تنها اجازه داد تعداد بسیار محدودی از هر کشور وارد شوند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

موکب های حسینی با پایبندی به تدابیر پیشگیرانه به ارائه تمام خدمات به زائران حسینی می پردازند. وزارت حمل و نقل عراق هم از روزها پیش قطارها و اتوبوسهای دولتی و خصوصی را برای جابجایی زائران و انتقال آنها به کربلای معلی از طریق چند محور به کار گرفته است.

پایگاه خبری المعلومه هم شرح داد مراسم اربعین امام حسین(علیه السلام) با مشارکت میلیونی مردم عراق و بدون هرگونه مشکل امنیتی برگزار گشته است.

از سوی دیگر آستان مقدس عباسی در کربلای معلی اعلام نمود تعداد زائرانی که امسال در اربعین امام حسین علیه السلام شرکت کردند، به بیش از 14 میلیون و 500 هزار نفر رسیده است.

در لبنان هم به دلیل تدابیر بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا، مراسم اربعین حسینی به شیوه متفاوتی برگزار گشت، از جمله اینکه شهروندان سوار بر موتورها و خودروهای خود، پرچم های عزای حسینی را به اهتزاز درآوردند.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 63925

به "عراق، برگزاری مراسم اربعین در کربلا با مشارکت بیش از 14 میلیون زائر و بدون مشکل امنیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، برگزاری مراسم اربعین در کربلا با مشارکت بیش از 14 میلیون زائر و بدون مشکل امنیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید