شمار کشته شدگان سیل در هند به 244 نفر رسید، هشدار درباره سیل جدید

به گزارش مهسان بلاگ، دولت هند به مردم ایالت کرالا در مورد وقوع سیل جدید هشدار داد و شمار جان باختگان بارش های شدید و جاری شدن سیل در چهار ایالت این کشور را 244 نفر گفت.

شمار کشته شدگان سیل در هند به 244 نفر رسید، هشدار درباره سیل جدید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت هند با اعلام هشدار در مورد وقوع سیل جدید در بخش های جنوبی این کشور، شمار کشته شدگان بارش های شدید و سیل اخیر را دست کم 244 نفر مطرح کرد.

به نوشته روزنامه گاردین، مقامات هندی روز چهارشنبه به ساکنین ایالت کرالا در وقوع شروع بارش های شدید و وقوع سیل ظرف 24 تا 48 ساعت آینده هشدار دادند.

بارش های شدید در ایالت های کرالا، کارناتاکا، ماهاراشترا و گوجرات تا کنون 1.2 میلیون نفر را مجبور به ترک منازل نموده که اغلب آن ها در کمپ های دولتی اسکان یافته اند.

طی بدترین سیل قرن اخیر ایالت کرالا، سال گذشته حدود 450 نفر جان باختند. پس از گذشت یک سال همچنان بازسازی زیرساخت های آسیب دیده این ایالت به اتمام نرسیده است.

به گفته پلیس کرالا، طی سیل سال جاری در این ایالت نیز 95 نفر کشته شدند و از سرنوشت 59 نفر دیگر خبری در دست نیست.

در پی بارش ها و جاری شدن سیل در ایالت کارناتاکا نیز 58 نفر جان باختند. همچنین در ایالت های گجرات و ماهاراشترا شمار قربانیان به 91 نفر رسید.

کشورهای جنوب آسیا هر ساله در فصل تابستان با بارندگی های شدید موسمی روبه رو هستند که عمدتا خسارات اقتصادی و جانی گسترده ای بر جای می گذارد. همین بارندگی 70 درصد بارش های سالانه هند است و در اقتصاد و بخش زراعی این کشور نقشی مهم ایفا می نماید.

م

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14525

به "شمار کشته شدگان سیل در هند به 244 نفر رسید، هشدار درباره سیل جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار کشته شدگان سیل در هند به 244 نفر رسید، هشدار درباره سیل جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید