سیستم های بهداشتی درمانی 30 درصد از منابع خود را هدر می دهند

به گزارش مهسان بلاگ، حریرچی گفت: هدف هایی که باعث صرفه جویی هزینه ها می گردد در بین مردم بیشتر هوادار دارد.

سیستم های بهداشتی درمانی 30 درصد از منابع خود را هدر می دهند

به گزارش خبرنگار ، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در همایش کارآفرینی فناوری های دیجیتال پزشکی و سلامت که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید، اظهار کرد: به چهار هدف اصلی در نظام سلامت باید توجه کرد که افزایش سلامت مردم و محافطت از مردم در برابر هزینه های سلامت و افزایش رضایت مردم و کارایی بسیار مهم است.

او اضافه کرد: 10 و نیم درصد هزینه ها مربوط به سلامت است و در ایران این عدد 8.4 درصد است و بیش از هفت میلیارد تومان مربوط به بهداشت و درمان است.

حریرچی بیان نمود: تمام سیستم های بهداشت و درمانی 30 درصد از منابع خود را هدر می دهند و در 50 سال گذشته نظام های بهداشتی و درمانی هزینه های شان افزایش پیدا نموده است. در حوزه سلامت هدف هایی که باعث صرفه جویی هزینه ها می گردد بیشتر در بین مردم هوادار دارد.

او تاکید نمود: به ازای یک سال عمر باکیفیت یا سال های عمر از دست رفته یک برابر سرانه کشورها را می توان هزینه کرد و یک تا 3 برابر سرانه کشور ها بالاتر را کنار گذاشت و آینده ما وابسته به فناوری های دیجبتال در حوزه سلامت است.

تغییر حوزه پزشکی در آینده ای نزدیک

در ادامه مراسم علیرضا سلیمی معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی گفت: در زمینه دیجیتال فناوری سلامت 100 تیم با یکدیگر به رقابت پرداختند و سه تیم برتر از سوی داوران معرفی شدند.

او اضافه کرد: چهره پزشکی در آینده تغییر می نماید که با این روش های امروزه کار به خوبی انجام نمی گردد و این جشنواره در زمینه آسان شدن کار های اداری و برطرف موانع شرکت های دانش بنیان برگزار گردیده است.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی گفت: نظام پزشکی در دست فناوری و اختراعات است و باید روش های دیگر در حوزه پزشکی بکار برد.

آینده مالی در جهان در حوزه فناوری های دیجیتال است

در ادامه مراسم موحدی معاون پزوهشی شریف گفت: آینده کشور در دست جوانان است و آینده تکنولوزی در زمینه فناوری های دیجیتال و هوش مصنوعی است و پیش بینی می گردد آینده اقتصاد جهان مربوط به این حوزه هاست و دانشگاه شریف همکاری خوبی با نظام پزسکی و وزارت بهداشت دارد؛ مرز دانش برداشته شده است و اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15927

به "سیستم های بهداشتی درمانی 30 درصد از منابع خود را هدر می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم های بهداشتی درمانی 30 درصد از منابع خود را هدر می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید