سوء استفاده رهبران حکومت وحدت ملی از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی

به گزارش مهسان بلاگ، اتحادیه حقوق دانان افغانستان خاطرنشان کرد که استفاده رهبران حکومت وحدت ملی از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی اصل عادلانه بودن انتخابات در این کشور را زیر سوال برده است.

سوء استفاده رهبران حکومت وحدت ملی از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و عبدالله رئیس اجرایی دولت این کشور هر از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور هستند.

از سوی دیگر، نامزدان انتخاباتی رهبران حکومت وحدت ملی را متهم می نمایند که از صلاحیت ها و امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی استفاده می نمایند.

این موضوع واکنش صریح اتحادیه حقوق دانان افغانستان را نیز در پی داشته است.

این اتحادیه هشدار داد که اگر رهبران حکومت وحدت ملی از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی استفاده نمایند اصل عادلانه بودن انتخابات را زیر سوال می برد.

احسان الله مصباح معاون اتحادیه حقوق دانان افغانستان گفت: استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی اصل عدالت در روند انتخابات را تحت تاثیر قرار می دهد.

این در حالی است که کمتر از 5 ماه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور باقی مانده است.

با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری، اشرف غنی نیز تغییراتی را در بین مقامات دولتی ایجاد نموده و سفرهای استانی خود را نیز به صورت بی سابقه افزایش داده است.

مصباح با اشاره به این موضوع توضیح داد، اقدامات یاد شده از نظر قانونی محدودیتی ندارد اما با نزدیک شدن انتخابات می توان از آن به عنوان سوء استفاده از صلاحیت های قانونی یاد کرد.

وی گفت، اگر چه محدودیت قانونی وجود ندارد اما این کار رهبران حکومت وحدت ملی به اصل بی طرفی و عادلانه بودن انتخابات ریاست جمهوری این کشور صدمه خواهد زد.

اخیرا ارگ ریاست جمهوری افغانستان در نظر دارد تا تشکیلات اداری این کشور را گسترش داده و شمار ولایت ها را از 34 به 41 ولایت افزایش دهد.

نهادهای ناظر بر روند انتخابات نیز در بعضی از موارد اقدامات اخیر رهبران حکومت وحدت ملی را تبلیغات زودهنگام و تخلف انتخاباتی عنوان کردند.

.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5661

به "سوء استفاده رهبران حکومت وحدت ملی از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوء استفاده رهبران حکومت وحدت ملی از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید