سمت و سوی شعر ایران رو به کمال است

به گزارش مهسان بلاگ، یک شاعر ایرانی گفت: سمت و سوی شعر ایران رو به کمال است.

سمت و سوی شعر ایران رو به کمال است

به گزارش خبرنگاران، ساعد باقری شامگاه دیروز در جشنواره ملی شعر دانشجویی و نشست آسیب شناسی شعر آئینی و خط قرمزهای آن، اظهار کرد: تجربه های دفتر شعر جوان برایم بسیار ارزشمند بود و آنچه در این دفتر آموختم، در 30 سال گذشته در هیچ دانشگاهی نمی توانستم بیاموزم.

وی اضافه نمود: امروز امید من بیش از پیش به شاعران جوان بین 15 تا 30 ساله است. در دفتر شعر جوان در خاتمه دوره یک ساله کنگره برگزار می گردد. در طول دوره، شاعرانی که برگزیده شده و شعرهای خود را به این جشنواره ارسال نموده اند، اعم از شاعران شهرستانی و تهرانی در گروهی نقد و آنالیز می شوند.

باقری با اشاره به نقدپذیر بودن شعرهایی که در جشنواره ملی شعر خوانده می گردد، توضیح داد: شعرهایی که در این کنگره خوانده می گردد، نسبت به دیگران که در این کنگره حضور دارند، کمتر جوگیر و بیشتر نقدپذیر هستند. داوری شعرها باید به صورتی باشد که مطالب بیان شده، مختص یک نفر نباشد و همه بتوانند بهره ای از آن ببرند.

این شاعر ایرانی اعلام کرد: امیدواری در رشد شاعران جوان در حالی بروز و ظهور نموده که همه انتظار دارند فضای مجازی جوانان را خلاف این جهت راهنمایی نموده باشد اما شاعران جوان دریافتند که شاعر خوب باید بیشتر با آثار و تجربیات دیگران آشنا باشد.

وی با اشاره به اینکه سمت و سوی شعر در ایران رو به کمال است، اظهار کرد: سمت و سوی شعر را رو به کمال می بینم اما طبیعی است که در کشور بعضی نگرانی هایی نیز در این زمینه وجود داشته باشد. اگر جریان ادبی جدید مدعی ظهور و بروز باشد، چنان چه کاری افزون بر ضرورت نوآوری داشته باشد، باقی می ماند در غیر این صورت محکوم به فنا است.

این شاعر ملی اضافه نمود: جوانان امروز با آرامش، جدیت بیشتر و جوگیری کمتر، جریان شعری کشور را رقم خواهند زد. دانشگاه ها دارای فضایی است که بیم ها، نگرانی ها و محدودیت را ایجاد نموده و زمینه ظهور استعدادها را می گیرد.

باقری با اشاره به اینکه ایران، کشور شعر و ادبیات است، گفت: هر وقت مسئولانه به جوانان اعتماد نموده ایم، جوانان نیز مسئولانه پاسخ دادند.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20395

به "سمت و سوی شعر ایران رو به کمال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمت و سوی شعر ایران رو به کمال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید