سفر وزیر خارجه عراق به آلمان، فواد حسین: بقایای داعش همچنان در خاک عراق فعالند

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر خارجه عراق که به آلمان سفر نموده امروز گفت که بقایای گروه تروریستی داعش همچنان در بعضی استان های این کشور حضور دارند.

سفر وزیر خارجه عراق به آلمان، فواد حسین: بقایای داعش همچنان در خاک عراق فعالند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سایت بغداد الیوم، فواد حسین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با هایکو ماس همتای آلمانی خود در این کشور گفت که گروه تروریستی داعش همچنان در اطراف استان کرکوک و صلاح الدین و موصل و صحرای الانبار عراق حضور دارد.

وی اضافه نمود: عراق احتیاجمند کشورهای ائتلاف در مبارزه با داعش و حمایت آموزشی و اطلاعاتی است.

فواد حسین درباره مصوبه مجلس عراق برای خروج از عراق توضیح داد: مصوبه مجلس عراق از جدول زمانی برای خروج (نیروهای بیگانه از عراق) صحبت می نماید و نه یک موعد و این جدول زمانی تثبیت شده است.

وی درباره انتخابات آینده عراق گفت: این انتخابات برای ایجاد اعتماد بین مردم و دولت مهم خواهد بود و باید سالم و شفاف باشد.

وزیر خارجه عراق درباره روابط آلمان و عراق گفت: رابطه عراق با آلمان در همه زمینه ها مهم است. ما همچنان احتیاج به همکاری مشترک برای رهایی از گروه تروریستی داعش داریم و از حمایت مداوم دولت آلمان از عراق تشکر می کنیم.

وی همچنین از عزم خود برای سفر به پاریس برای بحث درباره ابتکار عمل امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و زمان سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اطلاع داد.

از سوی دیگر وزیر خارجه آلمان نیز اعلام نمود که دولت متبوعش دو میلیارد یورو به عنوان یاری به عراق ارایه نموده است و برلین از عراق برای تقویت ثبات خود حمایت می نماید.

وی همچنین گفت: ما طرح اصلاحات برای تقویت اقتصاد عراق را ارج می نهیم و به حمایت نظامی خود برای ساختن توانمندیهای امنیتی عراق ادامه خواهیم داد.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 61517

به "سفر وزیر خارجه عراق به آلمان، فواد حسین: بقایای داعش همچنان در خاک عراق فعالند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیر خارجه عراق به آلمان، فواد حسین: بقایای داعش همچنان در خاک عراق فعالند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید