سامسونگ پشتیبانی از اینترنت 5G را به گوشی های میان رده خود می آورد!

به گزارش مهسان بلاگ، اینطور که به نظر می رسد، در سال 2020 قرار است شاهد انتشار تعداد زیادی گوشی 5G سامسونگ از خانواده A باشیم. سامسونگ در سال 2019 از گوشی های میان رده بسیار زیادی رونمایی کرد و تقریبا در هر رده قیمتی یک محصول از این شرکت برای خرید وجود داشت! از A10 گرفته تا A90، و حتی گوشی های میان رده سری M! غول کره ای دیگر قرار نیست از سری میان رده J محصولی راهی بازار کند به همین دلیل شاهد افزایش محصولات میان رده با پسوند A هستیم.

سامسونگ پشتیبانی از اینترنت 5G را به گوشی های میان رده خود می آورد!

در سال 2020 اما این شرکت تصمیم گرفت با تغییری جزئی در نام این سری، آن ها را با سخت افزار و نرم افزار بروزتری راهی بازار کند. برای سال جاری فعلا 6 گوشی از این شرکت را شاهد هستیم که از 110 دلار شروع شده و در نهایت به گلکسی A71 5G با قیمت 600 دلار می رسیم. همانطور که از نام این محصول پیداست کاربران می توانند با خرید آن به اینترنت پر سرعت 5G دسترسی داشته باشند و این یعنی هم پردازند قوی تری در آن بکار رفته هم احتمالا باتری عظیم تری دارد.

در سری 5G، یک محصول مقرون به صرفه تر هم وجود دارد که تحت عنوان گلکسی A51 5G شناخته می شود و 500 دلار قیمت دارد. خبر خوب اما اینجاست که می بینیم تمام این محصولات با سیستم عامل اندروید 10 سوار بر رابط کاربری One UI 2.0 و پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری راهی بازار می شوند.

دو گوشی از این لیست 6 عددی روز گذشته راهی بازار شدند اما 4 تای دیگر قرار است در تابستان در دسترس کاربران قرار گیرند. بنابراین تصمیم گرفتیم نگاهی بیندازیم به مشخصات آن ها روی کاغذ تا ببینیم سامسونگ گوشی های میان رده جدید خود را تا چه حد ارتقا داده است.

گلکسی اس 21 احتمالا به دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز خواهد شد

گلکسی A01

گلکسی A01 نام گذاری عجیبی دارد! این محصول که دیروز راهی بازار شد، 110 دلار قیمت دارد و از پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 439 (12 نانومتری)، دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی، 13 مگاپیکسلی اصلی و 2 مگاپیکسلی سنجش عمق بهره می برد. نمایشگر 5.7 اینچی این گوشی وضوح +HD پلاس را ارائه می دهد و از نوع PLS TFT است. دوربین سلفی نیز به صورت V شکل در بالای این نمایشگر تعبیه شده.

باتری بکار رفته در گلکسی A01 حجمی معادل 3000 میلی آمپر ساعت دارد که برای تغذیه نمایشگر نسبتا کوچک با وضوح تصویر پایین آن مناسب است. 2 گیگابایت حافظه رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی به علاوه پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، دیگر مشخصات این محصول هستند. ورایزن در آمریکا اولین اپراتوری است که گلکسی A01 به وسیله آن به فروش می رسد و در هفته های آینده دیگر شرکت ها نیز به آن دسترسی خواهند داشت.

گلکسی A51

ویوو: تا خاتمه سال 2020، گوشی های پایین رده نیز به اینترنت 5G دسترسی خواهند داشت

گلکسی A51 را می توان رقیبی برای گوگل پیکسل 3A یا حتی پیکسل 4A دانست! جانشین گلکسی A50 قیمتی در حدود 400 دلار دارد و به نمایشگری 6.5 اینچی با وضوح +FHD از نوع OLED مجهز شده است. دوربین سلفی این گوشی درون حفره ای کوچک و در بالای نمایشگر تعبیه شده و سنسوری به عظیمی 32 مگاپیکسل دارد.

پنل پشتی گوشی نیز میزبان یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با زاویه دید 123 درجه، یک دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو و یک دوربین 5 مگاپیکسلی سنجش عمق است. با دوربین گلکسی A51 می توان ویدئوهایی با وضوح 4K ضبط کرد و به ادعای سامسونگ، این فرایند به یاری لرزشگیر بکار رفته در آن بسیار لذت بخش تر هم خواهد شد.

استفاده از پردازنده اگزینوس 9611 با لیتوگرافی 10 نانومتری، 4-8 گیگابایت رم، 64-128 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از حافظه جانبی تا 512 گیگابایت، از دیگر قابلیت های خوب این محصول هستند که ارزش خرید آن را در قیمت پایه 400 دلار بیش از پیش می نمایند.

ورایزن اولین اپراتوری است که به این گوشی دسترسی داشته و فروش آن را نیز از دیروز شروع نموده است. اپراتور اسپرینت قرار بود فروش این محصول را از امروز شروع کند و دیگر شرکت ها نیز احتمالا در هفته های آینده به آن دسترسی خواهد داشت. AT&T اعلام نموده از ماه مه، اقدام به فروش گلکسی A51 می نماید!

گلکسی A11

بین گوشی های گلکسی A51 و گلکسی A01، یک محصول مقرون به صرفه قرار می گیرد که از قابلیت های خوبی برخوردار است. گلکسی A11 تنها 180 دلار قیمت دارد و قرار است در تابستان سال جاری عرضه شود. بهره مندی از پردازنده 8 هسته ای، 2-3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی سنجش عمق، نمایشگر 6.4 اینچی با وضوح +HD و یک حفره در قسمت بالایی آن برای تعبیه دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، بخشی از مهم ترین مشخصات و قابلیت های این محصول به حساب می آیند.

برای تغذیه گلکسی A11 یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده که با توجه به مشخصات فنی آن باید مناسب باشد. اگرچه این گوشی از نمایشگری با فناوری TFT بهره می برد و شاید به اندازه AMOLED در مصرف باتری بهینه نباشد!

گلکسی A21

سامسونگ قصد ندارد تاریخ عرضه گلکسی نوت 20 و گلکسی فولد 2 را به تعویق بیندازد

گلکسی A21 تنها کمی از A11 عظیم تر بوده و نمایشگر آن 6.5 اینچی از نوع سوپر امولد است. تفاوت عمده دیگر آن ها به دوربین بر می شود جایی که در این محصول شاهد 4 دوربین روی پنل پشتی هستیم که در کنار سه دوربین بکار رفته در A11، یک دوربین ماکرو نیز به آن ها اضافه شده. البته در این محصول اندازه سنسورها به این صورت است: دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دو دوربین 2 مگاپیکسلی سنجش عمق و ماکرو. در جلوی نمایشگر نیز یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی بکار رفته که می تواند در وضوح 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند.

گلکسی A21 هم مانند A11 با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و شارژر 15 واتی سریع، سه گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می شود. این گوشی دو روز پیش معرفی گردید و گفته می شود در همین ماه نیز در دسترس قرار می گیرد؛ هرچند فعلا زمان دقیقی برای آن اعلام نشده.

گلکسی A51 5G

علاوه بر این 4 گوشی مقرون به صرفه، دو محصول دیگر نیز در سبد گوشی های سال جاری سامسونگ قرار می گیرند که از اینترنت 5G پشتیبانی می نمایند؛ گلکسی A71 5G و گلکسی A51 5G! این دو گوشی را باید نسخه بروزرسانی شده A51 و A71 دانست که از قیمت بالاتری نیز برخوردارند. برای مثال A51 5G حدودا 500 و A71 5G حدودا 600 دلار قیمت گذاری شده اند.

تفاوت دیگری نیز بین این محصولات با نسخه های 4G آن ها وجود دارد. مثلا در A51 5G دیگر خبری از نسخه 4 گیگابایتی نیست و پردازنده از اگزینوس 9611 به اگزینوس 980 ارتقا پیدا می نماید. باتری این گوشی نیز با افزایش 500 تایی به 4500 میلی آمپر ساعت رسیده تا بهتر بتواند پاسخ گوی نیازهای کاربران باشد. همچنین پشتیبانی از اینترنت 5G مبتنی بر فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز گیگاهرتز و موج میلی متری (mmWave) نیز به آن افزوده شده تا کاربر بتواند با بالاترین سرعت موجود از اینترنت بهره ببرد.

چرا کاربران پرچم داران سامسونگ از تراشه های اگزینوس شاکی هستند؟

گلکسی A71 5G

دومین گوشی 5G سامسونگ در دسته میان رده، گلکسی A71 5G است. محصولی که نسخه استاندارد آن نیز بسیار قدرتمند است! این گوشی 600 دلاری جز محدود میان رده های سامسونگ به حساب می آید که قیمتی نزدیک به پرچم داران را ارائه می دهد. از نظر سخت افزار درست همان چیزی را که در A51 5G شاهد بودیم در این گوشی نیز می بینیم. 6-8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده قدرتمند اگزینوس 980!

تفاوت اما به اندازه نمایشگر بر می شود. جایی که به جای 6.5 اینچ، نمایشگری عظیم با اندازه 6.7 اینچ را در اختیار داریم. دیگر جزئیات این نمایشگرها با یکدیگر برابر است از جمله دوربین سلفی حفره ای و وضوح +FHD پنل OLED آن ها. در پنل پشتی شاهد بکارگیری 4 دوربین هستیم. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو و 5 مگاپیکسلی سنجش عمق. از دیگر قابلیت های خوب این محصول می توان به پشتیبانی از شارژر سریع 25 واتی اشاره نمود در حالی که حجم باتری آن با A51 5G برابر است. در خصوص اینترنت 5G نیز همه آنچه که در گلکسی A51 5G وجود داشت در این محصول در دسترس واقع شده است.

سامسونگ با عرضه این گوشی ها خطر بسیار عظیمی برای دیگر شرکت ها محسوب می شود. چون توانسته فناوری 5G را با قیمتی مناسب راهی بازار کند. برای آن دسته از کاربرانی که گوشی قدرتمند با پشتیبانی از اینترنت 5G می خواهند و در عین حال تمایل به پرداخت هزینه هنگفت سری اس 20 ندارند، این محصولات انتخاب شگفت انگیزی به حساب می آیند. مخصوصا A71 5G که 200 دلار از اس 20 ارزان تر است. هنوز خیلی چیزها در رابطه با A71 5G نمی دانیم اما اگر اس 20 کاهش قیمت داشته باشد، امکان دارد در آینده انتخاب کاربران خواستار اینترنت پر سرعت، یکی از این دو محصول باشد!

آیا باید به حضور گوشی های پرچمدار 1400 دلاری عادت کنیم؟

منبع: theverge

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44033

به "سامسونگ پشتیبانی از اینترنت 5G را به گوشی های میان رده خود می آورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ پشتیبانی از اینترنت 5G را به گوشی های میان رده خود می آورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید