ساخت بازوی رباتیک که 350 برابر وزن خود توان حمل بار دارد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه کالیفرنیا با الهام از نوعی ماهی به نام گیره ماهی یک بازوی رباتیک به شکل فنجان را فراوری نموده اند که توان مکش بسیار زیادی دارد و می تواند اشیای مختلف را در ابعاد و اشکال گوناگون جذب نموده و از مکانی به مکان دیگر منتقل کند.

ساخت بازوی رباتیک که 350 برابر وزن خود توان حمل بار دارد

گیره ماهی ها معمولا در نقاطی از اقیانوس ها زندگی می نمایند که میزان جذر و مد در آنها بسیار زیاد و شدید است. از همین رو آنها خود را به صخره ها می چسبانند تا از پرتاب شدن و جابجاشدن خود در آب های سهمگین جلوگیری نمایند.

گیره ماهی ها برای چسباندن خود به صخره ها از باله هایی در قسمت زیر بدنشان استفاده می نمایند. باله های یادشده حتی قابلیت اتصال و چسبیده شدن به سطوح زبر و خشن را نیز دارند و دارای لایه هایی از ساختارهایی مویی شکل هستند که بر روی یک صفحه دیسک مانند قرار می گیرند و همین امر موجب سازگاری آنها با سطوح مختلف و تقویتشان می گردد.

پژوهشگران با تقلید از این سطوح توانسته اند بازوهایی فنجانی شکل با توان مکش بالا بسازند که با چسبیدن به اشیای مختلف حمل آنها را در آب تسهیل می نمایند. انتظار می رود در آینده نمونه های قدرتمندتری از این بازوهای رباتیک ساخته گردد.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24459

به "ساخت بازوی رباتیک که 350 برابر وزن خود توان حمل بار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بازوی رباتیک که 350 برابر وزن خود توان حمل بار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید