روسیه خواستار تحقیقات واقع بینانه درباره شرایط آلکسی ناوالنی شد

به گزارش مهسان بلاگ، وزارت خارجه روسیه در پاسخ به اتهامات بی اساس درباره احتمال مسمومیت آلکسی ناوالنی، وبلاگ نویس روس، بر لزوم انجام تحقیقات بسیار دقیق و واقع بینانه و بدون بهره برداری سیاسی از آنچه اتفاق افتاده، تأکید کرد.

روسیه خواستار تحقیقات واقع بینانه درباره شرایط آلکسی ناوالنی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای گفت که این کشور خواستار انجام تحقیقات بسیار دقیق و واقع بینانه درباره اتفاقی است که برای آلکسی ناوالنی، سیاستمدار و وبلاگ نویس روس اتفاق افتاده است.

طبق این اطلاعات، این موضوع در جریان رایزنی های روز سه شنبه مقامات روس با استیون بیگان معاون وزیر امور خارجه آمریکا در مسکو مطرح شد.

وزارت خارجه روسیه، در این بیانیه به اظهارات طرف آمریکایی در این باره که در صورت تأیید گزینه مسمومیت ناوالنی، به عنوان مخالف دولت روسیه، واشنگتن اقداماتی را در نظر خواهد گرفت که واکنش جامعه آمریکا به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 را در خود محو خواهد شد، واکنش نشان داده است.

این وزارتخانه تأکید کرد: ما توجه همتای آمریکایی را به غیرقابل قبول بودن اتهامات بی اساس در این رابطه جلب کرده و تأکید می کنیم که دولت روسیه خواستار انجام دقیق ترین و عینی ترین تحقیقات درباره آنچه اتفاق افتاده، است.علاوه بر این، مسکو اتهامات شدیدالحن در جهت تلاش برای پنهان کردن حقایق که از پایتخت های غربی علیه پزشکان شهر امکس روسیه شنیده شده را بسیار توهین آمیز تلقی می کند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه پزشکان روسی بلافاصله کمک های کاملاً تخصصی را به آلکسی ناوالنی ارائه داده و تاریخچه پزشکی کاملی به همتایان آلمانی خود تحویل دادند، اضافه نمود: ما امیدواریم که پزشکان آلمانی هم برخوردی کاملاً حرفه ای نسبت به این مسئله نشان دهند و اجازه ندهند که نتایج مطالعات آزمایشگاهی آنها برای اهداف سیاسی مورد استفاده قرار بگیرد.

لازم به یادآوری است، آلکسی ناوالنی که به عنوان سیاستمدار مخالف دولت شهرت دارد، هنگام پرواز شهر تومسک به سمت مسکو، در تاریخ 20 آگوست (30 مرداد ماه) احساس ناراحتی کرد. هواپیمای حامل وی در فرودگاه شهر اومسک فرود اضطراری کرد و این وبلاگ نویس، بلافاصله در اورژانس بیمارستان شماره یک این شهر بستری شد.

به گفته الکساندر موراخوفسکی رئیس پزشکان این بیمارستان، تشخیص اصلی برای این بیمار که به کما رفته، اختلالات متابولیک است. آلکسی ناوالنی در تاریخ 22 آگوست (اول شهریور ماه)، برای معالجه به کلینیک Charite برلین منتقل شد.

پزشکان آلمانی این کلینیک سپس گزارش دادند که اطلاعات حاصله از معاینه بالینی ناوالنی نشان می دهد که وی دچار مسمومیت با ماده ای از گروه مهار کننده های کولین استراژ شده است. ماده سمی خاص هنوز شناخته نشده، ولی گفته می شود تأثیر آن بر بدن چندین بار ثابت شده است. این بیمار با داروی پادزهر آتروپین، در حال درمان است.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 59717

به "روسیه خواستار تحقیقات واقع بینانه درباره شرایط آلکسی ناوالنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه خواستار تحقیقات واقع بینانه درباره شرایط آلکسی ناوالنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید