روحانی: دولت موافق وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری نبود ، مونسان بانشاط و پر کار است ؛ مجلس به او رای اعتماد دهد

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهور با حضور در مجلس از وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت کرد.

روحانی: دولت موافق وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری نبود ، مونسان بانشاط و پر کار است ؛ مجلس به او رای اعتماد دهد

خبرنگاران: حسن روحانی رئیس جمهوری صبح امروز سه شنبه 12 شهریور که برای برای معرفی دو وزیر در کابینه در مجلس حضور پیدا نموده است، گفت: شرایط امروز کشور شرایط سخت و پیچیده ای است که احتیاج به نقش آفرینی استثنایی از سوی مجلس، دولت و قوه قضائیه و سایر ارکان کشور دارد.

او ادامه داد: من از نمایندگان که حامی اصلی دولت هستند و وزرا با رای اعتماد آنها مشخص می شوند و دولت با یاری مجلس دولت تشکیل می گردد تشکر می کنم.

روحانی در خصوص تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه اضافه نمود: ما دولتی ها خیلی موافق این مساله نبودیم و عنوان کردیم اما مجلس تصمصم گرفت و در قانون تصمیم با مجلس و بعد با شورای نگهبان است و ما مجری خواهیم بود پس وزارت خانه ای جدید تاسیس شد که قبلا سازمان بود و بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را بر عهده داشت.

رئیس جمهور گفت: در موضوع میراث فرهنگی احتیاجی به شرح ندارد که از لحاظ فرهنگی و هویت ملی چقدر برای ما مهم است اگر میراث فرهنگی نبود کتاب نمی توانست هویت ملی ما را تبیین کند. آنچنان که آثار شهرهای اصفهان، شیراز و … می توانند گویا باشد، زبان کتاب قاصر است.

روحانی اظهار کرد: زبان تمدن و معماری زبان رسا و همه فهم است و مترجم نمی خواهد و همه جهان آن را می فهمند و کمتر استانی داریم که آثار 800 - 700 یا هزار ساله نداشته نباشد و همه استان های ما از این نعمت برخوردار هستند. بنابراین نگه داشتن و حفظ آنها و عرضه کردن آنها به مردم داخلی و خارجی وظیفه همه ماست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه گردشگری پیشران امروز در اقتصاد و اشتغال است، گفت: ما امروز باید دو کار بزرگ انجام دهیم، یکی در اشتغال است که در فشار مالی نباید جوانان ما بیکار باشند و آمار بیکاری ما رشد کند و باید در شرایط تحریم هم کاهش نرخ بیکاری داشته باشیم. دوم بحث محیط کسب و کار است که محیطی را ایجاد کنیم که مردم به خوبی بتوانند در این کشور سرمایه گذاری نمایند و برای این کار موضوع گردشگری برای ما بسیار مهم است. هم موجب سرمایه گذاری در بخش های مختلف می گردد هم موجب اشتغال خوب در کشور خواهد بود.

روحانی اضافه نمود: ما در شرایط تحریم نرخ بیکاری را از 12.1 به 10.8 رساندیم. گردشگری مهم و روبه توسعه است و از ابتدای دولت یازدهم هر سال بیشتر از قبل گردشگران وارد کشور شدند و این برای ما مهم است، البته صنایع دستی هم در کنارش معرف فرهنگ عظیم ایرانی و مو جب اشتغال است.

او درباره معرفی مونسان برای این وزارتخانه نیز گفت: مونسان از قبل در همین سمت در دولت فعالیت می کرد او فعال پر کار، خوشفکر و بانشاط است و از بهترین دانشگاه کشور فارغ التحصیل شده است و آماده برعهده دریافت این وظیفه است و امیدوارم در این دوسال باقی مانده از این به بعد همین وظیفه را در سمت وزیر بر عهده بگیرد.

صدای روحانی را بشنوید:

https://chamedanmag.ir/wp-content/uploads/2019/09/monesan-1.mp3

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: چمدان
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16249

به "روحانی: دولت موافق وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری نبود ، مونسان بانشاط و پر کار است ؛ مجلس به او رای اعتماد دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: دولت موافق وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری نبود ، مونسان بانشاط و پر کار است ؛ مجلس به او رای اعتماد دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید