رمز ارز؛ راهی برای عبور از آمریکا

به گزارش مهسان بلاگ، طرح هایی چون تأسیس صندوق مشترک برای تأمین اقتصادی همکاری های فناورانه میان کشورهای اسلامی، تاسیس مرکز تحقیقات مشترک در حوزه فناوری های هوش مصنوعی و امنیت سایبری، معرفی رمز ارز واحد برای کشورهای اسلامی و تاسیس بازار مشترک کشورهای اسلامی در حوزه اقتصاد دیجیتال که رئیس جمهوری در اجلاس سران کوآلالامپور ارائه کردند در واقع راهکاری برای مقابله با سلطه آمریکا است.

رمز ارز؛ راهی برای عبور از آمریکا

در حال حاضر نیازمند تدابیری اساسی برای رهایی از سلطه دلار و سیستم مالی آمریکا هستیم چرا که تحریم مالی امروز به مهم ترین ابزار سلطه طلبیِ استکباری تبدیل شده است و این خطری است که همه کشورها آن را احساس می نمایند. در شرایط موجود آمریکا به واسطه دلار نظرات سیاسی خود را تحمیل می نماید و ایران، روسیه، چین و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که در این خصوص تحت فشار قرار دارند. به همین دلیل پیشنهاد رئیس جمهوری برای تشکیل صندوق های مشترک تامین مالی بین کشورهای اسلامی یکی از راهکارهای مقابله با سلطه آمریکا و توسعه مبادلات بانکی در مجامع بین المللی است و می توانیم با تشکیل اتحادیه هایی آن را محقق کنیم.

رمز ارزها نیز در شرایط کنونی می توانند نقش مهمی را ایفا نمایند که رئیس جمهوری در اجلاس کوالالامپور به بحث همکاری بانک های مرکزی برای ایجاد رمز ارز واحد بین کشورهای اسلامی اشاره کردند؛ مانند پیشنهاد دینار اسلامی که ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در گذشته آن را مطرح نمود. از همین رو برای رهایی از دلار و سیستم مالی آمریکا نیازمند ایجاد سازوکارهای خاص برای همکاری های بانکی و مالی میان کشورها به خصوص کشورهای همسایه و استفاده از پول ملی در تجارت متقابل هستیم که این موارد باید مورد توجه کارشناسان مالی قرار گیرند.

از سوی دیگر آنچه که بیشتر از همه اهمیت دارد انگیزه های سیاسی برای تحقق بخشیدن به این طرح های پیشنهادی و موثر است. بنابراین کوشش در جهت گسترش و تعمیق روابط سیاسی و همچنین ایجاد پول آسیایی می تواند راهکاری مفید و اثرگذار برای مقابله با سلطه جویی های آمریکا در نظامی مالی بین المللی باشد.

تجربه یورو به عنوان واحد پولی مشترک که اروپایی ها آن را تجربه نموده اند می تواند الگوی خوبی برای تحقق این امر باشد و بر همین اساس کشورهایی چون چین،هند،روسیه،ترکیه و ایران نیز می توانند با استفاده از پول های آسیایی پشتوانه پولی برای خود داشته باشند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس

310311

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 30798

به "رمز ارز؛ راهی برای عبور از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمز ارز؛ راهی برای عبور از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید