دارویی که آغاز دیابت نوع یک را به تاخیر می اندازد

به گزارش مهسان بلاگ، آزمایشات جدید نشان می دهد یک نوع داروی ایمنی درمانی می تواند آغاز دیابت نوع یک را به طور میانگین در افراد پرخطر حدود دو سال به تاخیر بیاندازد.

دارویی که آغاز دیابت نوع یک را به تاخیر می اندازد

به گزارش خبرنگاران، در این آنالیز آمده است: داروی ایمنی درمانی تپلی زوماب (teplizumab) می تواند آغاز بیماری دیابت نوع یک را در افراد پر خطر حدود دو سال به تعویق اندازد.

دیابت نوع یک بیماری خود ایمنی است که بعضی از افراد بیشتر در معرض ابتلا به آن قرار دارند. سن بر خطر ابتلا به این بیماری تاثیر دارد؛ این بیماری یکی از مزمن ترین بیماری هایی است که در دوران کودکی ظاهر می گردد. همچنین مردان بیش از زنان محتمل است به این بیماری دچار شوند و سابقه خانوادگی در افزایش احتمال ابتلا به آن موثر است.

علاوه بر این، جغرافیا هم در خطر ابتلا به دیابت نوع یک نقش دارد. به طور مثال شیوع این بیماری در سوئد، فنلاند، نروژ، انگلیس و جزیره ساردینیا بیشتر و در چین و کشورهای آمریکای جنوبی کمتر است.

محققان آمریکایی در آنالیز های جدید خود دریافتند داروی موسوم به تپلی زوماب می تواند آغاز بیماری دیابت نوع یک را در افراد پر خطر به تاخیر اندازد. این دارو پادتن مونوکلونال است و با هدف قرار دادن نوعی سلول ایمنی، سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار می دهد. این سلول ایمنی در مبتلایان به دیابت نوع یک، سلول های بتا فراوری کننده انسولین را تخریب می نماید.

در این آنالیز تاثیر دارو روی 76 فرد 8 تا 49 ساله که اعضای خانواده شان به دیابت نوع یک مبتلا بوده و از دو نوع اتوآنتی بادی مرتبط با دیابت برخوردار بودند مورد آزمایش نهاده شد. آنان به دو گروه تقسیم شدند. یکی از این دو گروه داروی تپلی زوماب را برای مدت 14 روز و گروه دیگر داروی مشابه دریافت کردند. همچنین در مدت زمان انجام مطالعه تحمل گلوکز این افراد به طور مرتب اندازه گیری شد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان مشاهده کردند در انتها آزمایشات 72 درصد از افراد گروهی که داروی مشابه دریافت نموده بودند به دیابت نوع یک مبتلا شدند درحالیکه این رقم در گروهی که از داروی تپلی زوماب مصرف نموده بودند تنها 43 درصد بوده است.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10632

به "دارویی که آغاز دیابت نوع یک را به تاخیر می اندازد" امتیاز دهید

1 کاربر به "دارویی که آغاز دیابت نوع یک را به تاخیر می اندازد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارویی که آغاز دیابت نوع یک را به تاخیر می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید