خبرنگاران 210 هکتار جنگل کاری در سقز انجام شد

به گزارش مهسان بلاگ، سنندج - خبرنگاران - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: 210 هکتار جنگلکاری در قالب طرح بوم سازگان زاگرس از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در این شهرستان اجرا شد.

خبرنگاران 210 هکتار جنگل کاری در سقز انجام شد

سهراب احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: تغییرات اقلیم، قطع درختان، تغییرکاربری غیرمجاز جنگل ها و مراتع، چرای بیش از اندازه دام از عوامل نابودی جنگل ها و مراتع زاگرس می باشد.

وی اضافه نمود: با توجه به عدم پراکنش جنگلهای طبیعی در کشور، مسئله جنگل کاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، باید با توجه به اقلیم، بافت خاک و رعایت مسایل اجتماعی، گونه های درختی و درختچه ایی بومی را انتخاب و با آن ها اقدام به جنگل کاری کرد.

وی افزود: این امر منجر به ایجاد جنگل های پیشرو یا پیش آهنگ شده که با تحول و تکاملی که در خاک و پوشش گیاهی منطقه جنگلکاری به وجود می آید شرایط لازم برای ایجاد یک جنگل طبیعی در آینده فراهم می گردد.

احمدی یادآور شد: به همین دلیل و از محل صندوق اعتبارات توسعه ملی و طرح بوم سازگان زاگرس در روستاهای بله جر، میتو، چراغ ویس، سیاهدر سفلی و سیاهدر علیا مجموعاً 210 هکتار جنگل کاری با غرس نهال و یا با بذر اجرا شده است.

وی افزود: علاوه بر این بر دستیابی به اهداف طرح بوم سازگان زاگرس به اهداف دیگری نظیر حفاظت خاک، تعدیل جریان های سطحی آب، حفاظت از مراتع، حفاظت زمین های کشاورزی و مناطق مسکونی در برابر سیل، تعدیل آب و هوا، ایجاد تفرجگاه های عمومی، زیبا سازی منطقه و کاهش آلودگی هوا دست یافت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز تاکید نمود: امید است با به نتیجه رسیدن طرح های بوم سازگان زاگرس شاهد شهرستانی سرسبز، ایجاد رضایتمندی عمومی و اثرات مطلوب مالی و زیست محیطی باشیم.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان واقع شده است.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46166

به "خبرنگاران 210 هکتار جنگل کاری در سقز انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 210 هکتار جنگل کاری در سقز انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید