خبرنگاران قصرقند برای سومین روز متوالی گرمترین شهر کشور شد

به گزارش مهسان بلاگ، زاهدان- خبرنگاران- معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته قصرقند با دمای 33.5 درجه سلسیوس برای سومین روز متوالی گرمترین شهر کشور شد.

خبرنگاران قصرقند برای سومین روز متوالی گرمترین شهر کشور شد

محمود دیانتی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: به طور کلی این روزها بیشتر شهرهای سیستان و بلوچستان جزو گرمترین شهرهای کشور هستند برای نمونه در 24 ساعت گذشته علاوه بر قصرقند، شهرهای راسک و دلگان با دمای 33 درجه سلسیوس به دومین شهرهای گرم کشور بودند.

وی ادامه داد: همچنین شهرهای ایرانشهر، هیرمند، زابل، هامون و نیکشهر با دمای بیشتر از 31 درجه سلسیوس جزو گرمترین شهرهای کشور بودند.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان وبلوچستان اضافه نمود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی گرمای هوا همچنان تا 2 روز آینده در سطح استان ادامه دارد اما از روز یکشنبه فرایند کاهش دما در منطقه حاکم می شود.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از اواخر وقت روز شنبه پیش رو یک سامانه بارشی به نسبت قوی سیستان و بلوچستان را فرا خواهد گرفت که تمرکز بارش های آن در نواحی مرکزی، جنوبی و سواحل استان خواهد بود.

دیانتی گفت: با توجه به حجم بارش ها، مسیل ها و رودخانه های محلی سیلابی می شود بنابراین از تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری و در ترددهای جاده ای و دریایی نیز احتیاط شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40641

به "خبرنگاران قصرقند برای سومین روز متوالی گرمترین شهر کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قصرقند برای سومین روز متوالی گرمترین شهر کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید