خبرنگاران خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در 23 اسفند

به گزارش مهسان بلاگ، سمنان- خبرنگاران- تعداد مبتلایان جدید کرونا در استان، ممنوعیت حضور در آرامستان های سمنان و دامغان، تعطیلی ناوگان های حمل و نقل و آرایشگاه های شهرستان شاهرود از جمله مهم ترین خبرهای روز جمعه 23 اسفند مربوط به ویروس کرونا در استان سمنان بود.

خبرنگاران خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در 23 اسفند

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، تا به حال 11 هزار و 346 نفر در کشور به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد 514 نفر فوت و سه هزار و 529 نفر بهبود یافته اند. از آغاز شیوع این ویروس در دنیا، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار گرفته است و این ویروس با در نوردیدن بسیاری از کشورها، مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: از ظهر دیروز یکهزار و 289 مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که این تعداد در استان سمنان با 38 نفر مبتلای جدید به 362 نفر افزایش یافت.

*

فرماندار سمنان گفت: ورود به آرامستان وادی السلام این شهر در روز پنجشنبه آخر سال و روز اول عید، به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ممنوع است و به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا، اجازه ورود داده نمی شود.

*

فرماندار سمنان گفت: بیمارستان کوثر تنها بیمارستان پذیرش کننده مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان است و از دوشنبه نوزدهم اسفند پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا در شهر سمنان تنها در بیمارستان کوثر انجام می شود.

*

فرماندار شهرستان شاهرود گفت : براساس مصوبه ستاد نظارت براصناف شاهرود؛ آرایشگاه های زنانه و مردانه این شهر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و این تصمیم برای حفظ سلامت شهروندان گرفته شد و تا اطلاع بعدی همه آرایشگاه ها تعطیل هستند.

*

فرماندار شاهرود گفت: با پیشنهاد شهرداری شاهرود و با تصویب ستاد مبارزه با کرونای شهرستان، فعالیت سازمان اتوبوس رانی و نیز پایانه های مینی بوس رانی از روز شنبه تعطیل می شود و بنابر این تصمیم، تاکسی های شاهرود نیز با 50 درصد ظرفیت فعالیت می کنند.

*

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تا به امروز پاسخ آزمایش کرونا برای 175 بیمار شهرستان شاهرود مثبت گزارش شده که 108 نفر از آنان با بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند، در این مرحله کنترل دقیق تماس ها در بیمارستان ها و منازل از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و تدابیر لازم و اقدامات جامع با استفاده از کلیه ظرفیت ها و امکانات موجود توسط همکاران بهداشت و درمان و با مشارکت آگاهانه مردم در دستور کار قرار گرفته و اجرا می شود.

*

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود گفت : پس از اعلام لغو برگزاری نماز جماعت از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، همه متولیان مساجد همکاری کردند اما هنوز در یکی از مسجدها نماز برگزار می شود و تا پیش از این متولیان چهار مسجد همکاری نمی کردند که با پیگیری های فراوان سه مسجد نیز بسته شد، اما اکنون مسجد شیخ علی اکبر باز است.

*

فرماندار دامغان گفت: ورود به آرامستان های این شهرستان در ایام پایانی سال به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع شد و ورود به آرامستان شهر دامغان و دیگر شهرهای این شهرستان در روز پنجشنبه 29 اسفند و جمعه اول فروردین ماه و مراسم تحویل سال نو در آرامستان ها به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع است.

*

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک این استان به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، گفت: شهریه پایه اسفند به منظور رفع مسائل مالی باید توسط والدین پرداخت شود و مهدهای کودک این استان بر اساس مصوبه کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی سمنان از ابتدای اسفند ماه به دلیل پیشگیری، آگاه سازی و آموزش شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است

*

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: مراکز عرضه گوشت مرغ به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مجاز به عرضه و فروش گوشت قطعه بندی نیستند و مراکز عرضه تنها مجاز به قطعه بندی گوشت مرغ در حضور مشتری با الزام داشتن ماسک و دستکش هستند

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 39649

به "خبرنگاران خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در 23 اسفند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در 23 اسفند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید