خبرنگاران تراکم جمعیتی شهر قزوین از پایتخت بالاتر است

به گزارش مهسان بلاگ، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: تراکم جمعیتی شهر قزوین به دلیل بی استفاده ماندن بخشی اراضی موجود در طرح جامع شهری و توسعه بیش از حد آن در محدوده دیگر، 122 نفر در هر هکتار بوده که از تهران بالاتر است.

خبرنگاران تراکم جمعیتی شهر قزوین از پایتخت بالاتر است

اسماعیل مبارک قدم سه شنبه شب در نشست آنالیز موضوعات شهری استان قزوین که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی و استاندار قزوین برگزار گردید، گفت: در طرح جامع شهر قزوین، 6 هزار هکتار فضای شهری تصویب شده که از این مقدار، سه هزار و 600 هکتار در پایین دست آزادراه قزوین-کرج قرار گرفته است.

این مسوول افزود: 2 هزار و 300 هکتار از طرح جامع شهر قزوین در بالای آزادراه قزوین-کرج بی استفاده واقع شده و تراکم جمعیت زیر اتوبان را به 122 نفر در هکتار رسانده است که بالاتر از میانگین شهر تهران است.

وی به افزایش قیمت ملک در شهر قزوین اشاره نمود و گفت: افزایش تراکم جمعیت در زیر آزادراه باعث شده تا مدام درخواست افزایش تراکم ساخت و ساز مطرح گردد و توسعه مرکز استان با مشکل روبرو گردد.

مبارک قدم تاکید نمود: متاسفانه مشکل دیگر ما در بالای اتوبان این است که هیچ نوع زیرساختی در آن وجود ندارد و بردن این امکانات به بالای اتوبان هزینه ای معادل 400 میلیارد تومان برای مدیریت شهری ایجاد می نماید که در شرایط فعلی دولت امکان پرداخت آن وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: یکی دیگر از مسائل اصلی در شهر قزوین، وجود طرح های توسعه و عمرانی شهرهای زیر 50 هزار نفر از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی است.

مبارک قدم افزود: شهری که فقط 2 هزار نفر جمعیت دارند، نمی تواند برای مطالبات شهری و توسعه خودش همانند شهرهای عظیم به شورای عالی معماری و شهرسازی نگاه کند و این معضلات باید در خود استان رفع گردد.

وی توضیح داد: محدود شدن فضاهای شهری در شال، خاکعلی، سگزآباد، معلم کلایه، دانسفهان، اسفرورین، ضیاء آباد و آوج از موضوعاتی است که به واسطه ابلاغ طرح جامعه شورای عالی شهرسازی کشور ایجاد شده و متاسفانه هیچ کدام این شهرها دارای سند ثبتی نیستند.

این مسوول گفت: اگر بتوانیم به این شهرها ضابطه و قانون بدهیم، امکان ساخت و ساز غیرمجاز در شهرهای کوچک کاهش یافته و بهتر می توان موضوعات و مسائل را رفع کرد.

75 درصد جمعیت استان قزوین در شهرها ساکن هستند.

استان قزوین دارای 25 شهر است.

70 درصد جمعیت شهری استان در مرکز و یا شعاع 15 کیلومتری از مرکز استان قرار دارند.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48773

به "خبرنگاران تراکم جمعیتی شهر قزوین از پایتخت بالاتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تراکم جمعیتی شهر قزوین از پایتخت بالاتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید