خالق آنچارتد: دنیای امروز یک بازی مثل آنچارتد 1 را قبول ندارد

به گزارش مهسان بلاگ، هر زمان که نام استودیوی ناتی داگ به میان می آید، بازی آنچارتد و موفقیت هایش در ذهن مان نقش می بندد. با اینکه ناتی داگ در چندین نسل مختلف آثار متعددی را برای کنسول های سونی روانه بازار کرد، اما شکی وجود ندارد که آنچارتد به نماد آن ها تبدیل شده و خیلی ها این مجموعه را بهترین ساخته ناتی داگ می دانند. ایمی هنیگ (Amy Hennig) کارگردان و خالق این مجموعه است. او وظیفه کارگردانی و داستان نویسی سه گانه اصلی را برعهده داشت. با این همه، چند سالی است که هنیگ از ناتی داگ جدا شده. او به تازگی گفت و گویی به وضعیت ساخت اولین قسمت از مجموعه آنچارتد اشاره نموده و گفته است که چنین آثاری در بازار امروز چندان مورد استقبال قرار نخواهند گرفت و توفیق خاصی نخواهند داشت.

خالق آنچارتد: دنیای امروز یک بازی مثل آنچارتد 1 را قبول ندارد

هینگ در رویداد DICE Summit 2019 با توجه به تغییرات بازار و موضوعات داغ این روزهای صنعت بازی، طی مصاحبه ای گفته است: فکر نمی کنم امروزه بازی هایی مثل قسمت اول آنچارتد کارامد و عملی باشند؛ حال هرچقدر هم که این اثر پایه های مجموعه را تشکیل دهد. منظورم بازی ای است که یک تجربه هشت ساعته ارایه می دهد و پس از آن به انتها می رسد و هیچ حالت دومی - بخش آنلاین - هم ندارد و تنها ارزش تکرار آن به خاطر بازکردن کدهای تقلب و مواردی از این دست محدود می گردد و نه بخش چند نفره، و نه هیچ چیز دیگری.

او ادامه می دهد: این نوع بازی ها دیگر جواب نمی دهند. امروزه باید چندین ساعت گیم پلی طولانی داشته باشید. دیگر هشت ساعت بازی آن کیفیت لازم را نخواهد داشت. البته که خودتان می بینید بازی ها به کجا کشیده می شوند؛ سرویس های آنلاین، بتل رویال و بازی های سرویسی. همه این چیزها با مدل سنتی داستان گویی جور نمی آیند.

اگر از هواداران دو آتشه بازی های تک نفره و داستانی باشید، احتمالا از حرف های هنیگ ناراحت یا عصبانی شده اید. به هر حال اینکه ببینیم یکی از بهترین قصه گویان و کارگردان های صنعت بازی چنین حرفی را درباره بازی های داستانی می زند، مایه تاسف است و از طرفی دیگر هم جریان تغییر بازی های ویدیویی را بیش تر برای مان روشن می نماید.

با این حال، باید این حقیقت را قبول کرد. زمانی آنچارتد با هشت ساعت گیم پلی روانه بازار شد و توانست موفقیت های زیادی را به دست بیاورد. اما صنعت امروز این نوع بازی را قابل قبول نمی داند. بازی ها بزرگ تر شده اند و شرکت های تهیه کننده تمایل بیشتری به ساخت بازی های آنلاین و بتل رویال دارند و دیگر کم تر کسی حاضر به عرضه یا حتی خرید یک بازی هشت ساعته 60 دلاری می گردد.

منبع: Gameranx

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6261

به "خالق آنچارتد: دنیای امروز یک بازی مثل آنچارتد 1 را قبول ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خالق آنچارتد: دنیای امروز یک بازی مثل آنچارتد 1 را قبول ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید