تیم دانشگاه امیرکبیر به عنوان نماینده آسیا در مسابقات جهانی کمیکار حاضر می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران و آسیا در رقابت های جهانی کمیکار کشور آلمان حضور خواهد یافت.

تیم دانشگاه امیرکبیر به عنوان نماینده آسیا در مسابقات جهانی کمیکار حاضر می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مصطفی کشاورز مروجی استاد راهنما و مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تیم این دانشگاه تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران و آسیا در رقابت های دنیای کمیکار است و پس از 3 مرحله آزمون تئوری و کسب حداکثر امتیازات لازم مجوز حضور در این رقابت ها را اخذ نموده و 13 و 14 آبان ماه 98 با تیم هایی از اروپا رقابت می نماید.

کشاورز مروجی مطرح نمود: این مسابقات در دو بخش طراحی پوستر و عملکرد برگزار می گردد که دانشجویان باید ماشینی در ابعاد کوچک طراحی نمایند که توسط واکنش های شیمیایی (غیر احتراقی) پیش رانش و کنترل می گردد؛ این ماشین باید مسافتی معین (10 تا 30 متر) را با حمل مقدار مشخصی وزنه (بین 0 تا 30 درصد وزن ماشین) که این مقادیر از پیش توسط کمیته برگزاری مسابقات معین شده و متراژ و وزن دقیق آن در روز مسابقه از طریق قرعه کشی، معین خواهد شد را طی نمایند و بدون استفاده از هیچگونه وسیله کنترل از راه دور و صرفا با استفاده از واکنش های شیمیایی متوقف گردد.

مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید نمود: کمیکار مسابقات دانشجویان مهندسی شیمی است که با هدف بهره گیری از اصول تئوری مهندسی راهکاری برای استفاده از سوخت های زیست سازگار به عنوان جایگزینی مناسب برای سوخت های فسیلی استفاده می گردد.

کشاورز گفت: این مسابقات همه ساله در سطح ملی و دنیای میان دانشجویان رشته مهندسی شیمی و همچنین شیمی، مهندسی مکانیک و پلیمر برگزار می گردد. در اواخر قرن بیستم به منظور شکوفایی خلاقیت ها و توانمندی های علمی دانشجویان مهندسی شیمی، مسئولان انجمن مهندسی شیمی آمریکا یک رویداد سالانه رقابتی، علمی و جذاب را در قالب مسابقات کمیکار پیشنهاد دادند که هدف این مسابقه فراهم آوردن زمینه ای برای مشارکت دانشجویان برای طراحی و ساخت ماشین کوچک است که نیروی محرکه آن از طریق یک واکنش شیمیایی تأمین گردد.

وی درخصوص ویژگی تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این تیم اقدام به استفاده از سیستم الکتروشیمیایی که در مقایسه با سیستم فشاری امکان کنترل بهتری دارد و در برابر تغییرات رطوبت و دما حساسیت کمتری دارند را پیگیری می نماید.

مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر مطرح نمود: باتری ماشین این تیم از پیش ساخته نیست و این قابلیت را دارد که در محل Assemble گردد. سیستم ترمز ماشین مبتنی بر سیستم شارژ و دشارژ باتری است. در اثر واکنش الکتروشیمیایی درون باتری هیچگونه آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی گردد.

وی گفت: اخیرا مسابقات دنیای سه مرحله در سال و به میزبانی کشور های صاحب سبک علم مهندسی شیمی برگزار می گردد که سال جاری نیز همانند سال های گذشته به میزبانی آلمان و شهر دورتموند برگزار می گردد.

مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: در طی سالیانی که این مسابقات در کشور آلمان برگزار گردیده، تیم ها اطلاعات ماشین را به صورت آنلاین در اختیار تیم داوری قرار می دهند و پس از سه مرحله داوری بخش تئوری ماشین، بهترین تیم ها از سراسر دنیا برای معین بهترین عملکرد به رقابت با یکدیگر می پردازند و تیمی که در مجموع پوستر و عملکرد بیشترین امتیاز را کسب کند به عنوان قهرمان شناخته می گردد.

کشاورز اعلام کرد: اعضای تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر متشکل از دکتر مصطفی کشاورز مروجی به عنوان استاد راهنما و مسئول تیم، سید محمد امین اجاق سرپرست تیم، فرامرز دهدار مسئول فنی تیم است. حسین فاضلیان، آرش نمائی قاسمی، علی سلیمی، امیرحسین فیسلوف و محمد مهدی کشاورز مروجی نیز از اعضای این تیم هستند.

مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اولین دوره مسابقات دنیای در سال 2005 در گلاسکو اسکاتلند همزمان با هفتمین کنگره دنیای مهندسی شیمی برگزار گردید. اولین دوره مسابقات کمیکار ایران نیز همزمان با نهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران تحت نظارت انجمن مهندسی شیمی ایران در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران با شرکت 50 تیم در روز چهاردهم آذر ماه 83 برگزار گردید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24412

به "تیم دانشگاه امیرکبیر به عنوان نماینده آسیا در مسابقات جهانی کمیکار حاضر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم دانشگاه امیرکبیر به عنوان نماینده آسیا در مسابقات جهانی کمیکار حاضر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید