تور آسیایی پمپئو کوتاه شد

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) راهی ژاپن خواهد شد اما سفر به مغولستان و کره جنوبی را که در برنامه بود، به دنبال ابتلای دونالد ترامپ به کرونا لغو می نماید.

تور آسیایی پمپئو کوتاه شد

به نقل از خبرگزاری رویترز، اطلاعیه روز شنبه وزارت خارجه آمریکا پس از ابتلای دونالد ترامپ به کووید-19 و بستری شدن او در بیمارستان والتر رید برای درمان ابتلا به ویروس کرونا صادر شد.

در ابتدا مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا قصد داشت از چهارم تا هشتم اکتبر به سه کشور سفر داشته باشد. او امروز آمریکا را به مقصد توکیو ترک می نماید اما در تاریخ ششم اکتبر پس از رایزنی با همتایان ژاپنی و شرکت در نشستی با حضور وزیران خارجه هند و استرالیا به واشنگتن باز می شود.

ترامپ شامگاه پنج شنبه درباره بیماری خود اطلاع رسانی کرد و برای درمان به یک مرکز درمانی نظامی در اطراف واشنگتن دی سی رفت. او شنبه در پیامی ویدیویی از این بیمارستان گفت حال بسیار بهتری دارد اما چند روز آینده آزمون واقعی برای درمان او خواهد بود.

وزیر امور خارجه آمریکا هم در پیامی ویدیویی گفت حالش خوب است اما در اقدامی احتیاطی بعضی از سفرهایش را لغو نموده است. او گفت سفر به آسیا همچنان در برنامه واقع شده است.

پامپئو گفت: شما بدانید که حال من خوب است، خیلی عالی هستم. ظرف دو روز دو بار تست داده ام. در سلامت کامل به سر می برم و همچنان در نظر دارم تا سفری که به آسیا برنامه ریزی کردم، انجام دهم.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت، انتظار می رود پامپئو دوباره در ماه اکتبر به آسیا سفر کند و برای برنامه ریزی مجدد کار خواهد نمود.

پمپئو اولین بار است که پس از یک سال به شرق آسیا سفر می نماید و این تحولات در شرایطی به وقوع می پیوندد که مناسبات آمریکا با پکن در بدترین حالت طی چندین دهه است. علاوه بر ترامپ، ویروس کرونا ملانیا ترامپ و چندین سناتور جمهوری خواه و همچنین میلیون ها تن را در آمریکا مبتلا نموده است. ، ایسنا

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 63006

به "تور آسیایی پمپئو کوتاه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آسیایی پمپئو کوتاه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید