تمدید مهلت بخشودگی جرایم دیرکرد بدهکاران بانک ها

به گزارش مهسان بلاگ، تسنیم نوشت: باتوجه به بخشنامه ابلاغی از سوی محمدجواد شریف زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور مالی و دارایی خطاب به بانک های دولتی، بخشش وجه التزام تأخیر بدهی بدهکاران بانکی در قالب بسته وصول مطالبات غیرجاری وزارت امور مالی و دارایی به مدت سه ماه تا انتها شهریور ماه سال 1402 تمدید شد.

تمدید مهلت بخشودگی جرایم دیرکرد بدهکاران بانک ها

در این بخشنامه آمده است: در خصوص بخشش وجه التزام تأخیر تأدیه دین موضوع بسته وصول مطالبات غیرجاری مقتضی است دستور فرمایید به قید فوریت اقدام لازم نسبت به تمدید مهلت اعتبار بسته یادشده تا سرانجام شهریورماه سال جاری به جهت تصویب در هیئت مدیره آن بانک انجام و نسبت به اطلاع رسانی کامل موضوع به شعب و همچنین از طریق تارنمای آن بانک اقدام و از نتایج این وزارت خانه را مطلع نمایید.

طبق این دستورالعمل، در صورتی که بدهکار کل مبلغ بدهی خود را به صورت نقدی تسویه کند، بانک مکلف است 6 درصد از مبلغ وجه التزام تأخیر تأدیه دین در تعهدات و تسهیلات غیرقرض الحسنه و 8 درصد از مبلغ وجه التزام تأخیر تأدیه دین در تسهیلات قرض الحسنه را به صورت کامل مشمول بخشودگی قرار دهد.

همچنین ازآن جایی که در تسهیلات دارای اقساط متعدد، ممکن است فقط بخشی از اقساط معوق شده باشد، در این صورت صرفاً با وصول مبلغ بدهی معوق شده (نه لزوماً کل بدهی قرارداد)، جرایم به صورت کامل بخشوده شده و مابقی اقساط در مواعد مقرر از پیش معین شده وصول خواهد شد.

لازم به ذکر است اگر فردی صرفاً امکان پرداخت بخشی از بدهی خود را داشته و تقاضای امهال مابقی طلب بانک را داشته باشد، مشروط به پرداخت حداقل 50 درصد مانده کل بدهی به عنوان پیش دریافت، به نسبت مبلغ پرداختی، جرایم تأخیر تأدیه مشمول بخشودگی قرار گرفته و متعاقب آن در سرانجام دوره امهال، در صورت پرداخت کل بدهی، جرایم اقساط امهالی به جای مانده نیز مورد بخشودگی قرار می گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 6 تیر 1402 بروزرسانی: 6 تیر 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109327

به "تمدید مهلت بخشودگی جرایم دیرکرد بدهکاران بانک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید مهلت بخشودگی جرایم دیرکرد بدهکاران بانک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید