تلاش برای ابداع روش درمانی جدید تومور مغزی مننژیوم

به گزارش مهسان بلاگ، شناسایی نحوه جهش ویروس های خطرناک آنکوژن که عامل شکل گیری تومورهای سرطانی هستند، امیدها برای درمان تومور مغزی مرگبار مننژیم را افزایش داده است.

تلاش برای ابداع روش درمانی جدید تومور مغزی مننژیوم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز، شناسایی نحوه جهش ویروس های خطرناک آنکوژن که عامل شکل گیری تومورهای سرطانی هستند، امیدها برای درمان تومور مغزی مرگبار مننژیم را افزایش داده است، بررسی های محققان نشان می دهد این جهش ها ناشی از عملکرد ژن هایی موسوم به TERTp c است.

درک فرایند این جهش دقت در زمینه شناسایی تومورهای مغزی را افزایش می دهد و تصمیم گیری پزشکان را با سرعت بیشتری ممکن می کند. عملکرد مخرب TERTp c منجر به تغییراتی در جمجمه مبتلایان به تومور مننژیم می شود که شناسایی به موقع آن می تواند درمان سریع را میسر سازد.

پژوهشگران عربستانی که بر روی این موضوع تحقیق کرده اند، می گویند با ارتقای این روش تشخیص می توان 40 تا 60 درصد از تومورهای سرطانی را در آینده نزدیک در مراحل اولیه تشکیل شناسایی کرده و برای درمان آنها اقدام کرد.

تومور مننژیوم معمولا در غشای محافظت کننده از مغز و نخاع تشکیل می شود و سرعت رشد بسیار آرامی دارد. 90 درصد از این نوع تومورها خوش خیم هستند و به علت بدون عارضه بودن نیاز به درمان فوری نیز نخواهند داشت. اما برخی از آنها با مختل کردن سیستم عصبی بدن باعث شکل گیری سرطان می شوندو این تومور در زنان بیشتر از مردان رواج دارد.

از جمله عوارض این تومور می توان به سردرد، تشنج، دید تار، ضعف در بازو و پاها، بی حسی و اختلال در تکلم اشاره کرد که به تدریج رخ می دهند.

faceraz.ir: فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20502

به "تلاش برای ابداع روش درمانی جدید تومور مغزی مننژیوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش برای ابداع روش درمانی جدید تومور مغزی مننژیوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید