تصویب طرح جهش فراوری دانش بنیان در کمیسیون صنایع

به گزارش مهسان بلاگ، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب طرح جهش فراوری دانش بنیان در جلسه امروز این کمیسیون اطلاع داد.

تصویب طرح جهش فراوری دانش بنیان در کمیسیون صنایع

به گزارش ایسنا، حجت الله فیروزی با اشاره به جلسه عصر امروز(سه شنبه) کمیسیون صنایع برای آنالیز جزئیات طرح جهش فراوری دانش بنیان گفت: در این جلسه که با حضور نمایندگان دولت و مرکز پژوهش های مجلس برگزار گردید طرح جهش فراوری دانش بنیان با رای نمایندگان تصویب شد و آماده ارسال به صحن علنی مجلس است.

وی اضافه کرد: براساس این طرح هزینه های تحقیق و توسعه در شرکت های دانش بنیان به عنوان اعتبار مالیاتی این شرکت ها اختصاص داده می گردد، به این معنا که هزینه های تحقیق و توسعه به عنوان مالیات پرداختی درنظر گرفته خواهد شد.

نماینده مردم فسا در مجلس ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان عضو ثابت ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری در این طرح شناسایی شده است، واردات ماشین آلات خط فراوری که پیش از این از معافیت مالیاتی برخوردار بود به منظور حمایت از فراوری داخل، مشمول پرداخت مالیات می گردد؛ از 50 درصد درآمدهای ناشی از ورود ماشین آلات برای توسعه به شرکت های دانش بنیان اختصاص یابد.

فیروزی اعلام نمود: در طرح جهش فراوری دانش بنیان دولت موظف شد شرکت های دانش بنیان را به صورت تخصصی رتبه بندی کند.

وی همچنین از آنالیز لایحه اصلاح قانون بخش تعاونی مالی جمهوری اسلامی ایران در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن اطلاع داد و گفت: براساس این طرح تامین احتیاجهای کالاهای اساسی و اجناس ضروری مورد احتیاج کشور به وسیله بخش تعاون انجام می گیرد.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 62753

به "تصویب طرح جهش فراوری دانش بنیان در کمیسیون صنایع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب طرح جهش فراوری دانش بنیان در کمیسیون صنایع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید