تاثیر منفی عرضه خارج از شبکه توزیع گاز مایع در مشهد

به گزارش مهسان بلاگ، کارشناس مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: عرضه خارج از شبکه گاز مایع باعث تحت تاثیر قرار دریافت بازار این فراورده در مشهد شده است در حالی که گاز مایع به حد کفایت برای استفاده صنوف تولیدی و خدماتی در بازار وجود دارد.

تاثیر منفی عرضه خارج از شبکه توزیع گاز مایع در مشهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مهدی مقدسی دوشنبه 16 دی اضافه کرد: گاه مشاهده می شود عده ای گاز مایع را برای استفاده از خودرو درخواست می کنند و برخی کنندگی های توزیع گاز مایع نیز در این خصوص مرتکب تخلف شده و سهمیه گاز مایع صنوف را به متقاضیان استفاده از آن در خودرو اختصاص می دهند.

وی اضافه کرد: تا به امروز 20 پرونده تخلف توسط کنندگی های توزیع گاز مایع مربوط به 4شرکت بوتان، فرگاز، ایران گاز و امیدگاز تشکیل شده که این تخلفات مربوط به گران فروشی و عرضه خارج از شبکه توزیع بوده است و پرونده کنندگی هایی که تخلف خود را تکرار کرده بودند نیز به تعزیرات فرستاده شده است.

کارشناس مسوول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اکنون شرایط تامین گاز مایع نسبت به ماه گذشته در مشهد بهتر است و شرکت پخش فرآورده های نفتی سهمیه اضافی نیز برای خراسان رضوی دریافت کرده و هیچ نگرانی بابت کمبود گاز مایع وجود ندارد.

مقدسی اضافه کرد: در صورتی که عرضه خارج از شبکه گاز مایع از بین برود هیچ کمبودی در این عرضه نوع گاز به وجود نمی آید. همچنین توزیع گاز مایع بین صنوف تولیدی در مشهد فرایند ویژه ای دارد که متقاضیان تنها در صورت گذراندن این فرایند می توانند گاز مصرفی مورد نیاز خود را به دست آورند.

کارشناس مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ابتدا متقاضی باید نامه درخواست را به اتحادیه صنف خود ارسال کند و اتحادیه مربوطه نیازسنجی اولیه را انجام می دهد و در صورت منطقی دانستن تقاضا، نامه درخواست را به شرکت پخش فرآورده های نفتی ارسال می کند و این شرکت دوباره نامه را بر اساس میزان مصرف گاز در گذشته و داشته های موجود بررسی می کند و سهمیه لازم را در نظر می گیرد.

مقدسی اضافه کرد: پس از اینکه تخصیص سهمیه لازم از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی انجام گرفت متقاضی می تواند به کنندگی های فروش یکی از 4شرکت بوتان، فرگاز، ایران گاز(پرسی) و امیدگاز مراجعه کرده و سهمیه خود را دریافت کند. در ضمنً ماموران این سازمان در کنندگی های شرکت های مزبور حضور دارند و اختصاص سهمیه به متقاضیان واقعی را رصد می کنند و سهمیه گاز مایع فقط به صنوفی که اتحادیه مربوطه آنها را تایید کند اختصاص می یابد و هر نوع توزیع این نوع گاز خارج از شبکه ممنوع و غیرقانونی است.

کارشناس مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بعد از طرح سهمیه بندی بنزین، قیمت گاز مایع افرایش یافت اما اکنون قیمت های گاز مایع شکسته شده است و به میزان کافی و با قیمت مناسب عرضه می شود به طوری که قیمت هر کپسول 11 کیلویی هفت هزار و 800 تومان و پیک نیکی دوکیلویی هزار و 830 تومان است.

مقدسی اضافه کرد: هر یک از صاحبان صنوفی که تقاضای گاز مایع داشته و در فرایند دریافت آن از کنندگی ها دچار مشکل شده اند مراتب را به شماره 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اطلاع دهند تا هر چه سریع تر به موضوع رسیدگی شود.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 32346

به "تاثیر منفی عرضه خارج از شبکه توزیع گاز مایع در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر منفی عرضه خارج از شبکه توزیع گاز مایع در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید